|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim |
|
Dersin Kodu |
: |
S 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1-Birleştirilmiş Sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının Mevcut programlarının nasıl uygulanacağını kavrayabilirler. 2-Birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bilirleer. 3-Birleştirimiş sınıflarda oluşabilecek sorunlarla başaçıkmayı öğrenebilecekler. 4-Birleştirilmiş sınıflarla ilgili öğretim yöntem ve tekniklerini öğrenecekler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Birleştirilmiş Sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının Mevcut programlarının nasıl uygulanacağını öğrenmek. Birleştirilmiş Sınıf kavramı ve birleştirilmiş sınıfların oluşturulmasını öğrenmek. Dertsli sayısı, Öğrenci mevcudu ve öğretmen sayısına göre Birleştirilmiş sınıfların oluşturulması, paylaşımı ve öğretim şeklini öğrenmek.Birleştirilmiş sınıflarda ortaya çıkabilecek sorunlarla başaçıkmayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıfların planlarının yapılması, uygulanması ve diğer derslerle bağlantılı işlenmesi becerilerini öğrenmek. Ödevli ve Öğretmenli derslar kavramını öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birleştirilmiş sınıf kavramı.
Dünyada birleştirilmiş sınıf uygulamaları.
Türkiye´de birleştirilmiş sınıf uygulamaları.
Birleştirilmiş sınıf uygulamalarını zorunlu kılan nedenler.
Birleştirilmiş sınıfların oluşturulması, paylaşımı ve öğretim şekli.
Birleştirilmiş sınıflar ders programı ve uygulanışı.
Birleştirilmiş sınıflarda eğitim ve öğretim.
Birleştirilmiş sınıflarda değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birleştirilmiş sınıf kavramı
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
2 |
Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
3 |
Öğretim programı yapısı
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
4 |
1, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
5 |
Yıl ünitesi kavramı ve özellikleri
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
6 |
Öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
7 |
Yıllık, ünite ve günlük planlar
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
8 |
Arasınav
|
okuma |
test |
|
9 |
Öğretim yöntem ve teknikleri
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
10 |
Birleştirilmiş sınıf yöntemi
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
11 |
Birleştirilmiş Sınıflarda Ödevli Öğretmenli Dersler |
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
12 |
Birleştirilmiş Sınıflarda Haftalık Ders Programı ve Farklılıkları |
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
13 |
Ödevli Derslerin İşlenişi |
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
14 |
Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevleri
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
15 |
Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
|
okuma |
Anlatım-Sunu, Soru -Cevap,Tartışma, Uygulama |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
okuma |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
[1] Dilci,T.2011. Birleştirilmiş Sınıf Uygulamaları,İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
3 |
15 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|