Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgilendirme Tasarımı

Dersin Kodu : GRA411

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarım bağlamında "Veri" kavramının önemini bilmesi,
Anlaşılırlık üzerine detaylı çalışmalar üretebilmesi,
Verilerle içerik arasındaki bağlantıyı kurabilmesi,
Görsel hiyerarşide işlevin önemi hakkında bilgi sahibi olması,
Bilgilendirme tasarımındaki çalışma disiplininin farkına varması,
Tasarımın temel ilkelerinden görselleştirme sürecinde yararlanabilmesi,
Yüksek plastik kalitesine ve düzeyine sahip tasarımlar üretebilmesi,
Anlaşılırlık üzerine detaylı çalışmalar üretebilmesi,
İlgili alanda araştırma yapabilir ve buradaki verileri kullanabilmesi,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ham verilerden oluşan istatistiklerin, tüm ilgili kullanıcılar tarafından kolaylıkla takip edilebilecek ve anlaşılmasını sağlayacak şekilde görselleştirmeler yapmaktır.

Dersin İçeriği : Gündelik yaşantıdan derlenen verilerin akılda kalıcı ve ayırdedilebilir biçimde görselleştirilmesi, ve grafik tasarım – istatistiksel grafik arasındaki ilişkinin incelenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgilendirme Tasarımı – Tarihsel Gelişim, Türler Kaynak inceleme Anlatım
2 İstatistiksel Grafiklere Giriş – İstatistik Okuma Çalışması Örnek Uygulama İnceleme Anlatım, İnceleme, Tartışma
3 Proje 01: Verilen İstatistiklerin Görselleştirilmesi Örnek Uygulama İnceleme Anlatım, Araştırma, Tartışma
4 Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
5 Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Proje 01: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav: 1.Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi
9 Proje 02: İstatistiki verilerin görselleştirilmesi, Veri Toplama Araştırma, Eskiz Çalışmaları Anlatım, Araştırma, Tartışma
10 Proje 02: Görselleştirme Eskizleri Tasarım Çalışmaları Anlatım, Değerlendirme, Tartışma
11 Proje 02: Görselleştirme Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Anlatım, Değerlendirme, Tartışma
12 Proje 02: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi Tasarım Çalışmaları Anlatım, Değerlendirme, Tartışma
13 Proje 03: Görsel Yol Tarifi, Verilerin Toplanması Araştırma, Eskiz Çalışmaları Anlatım, Araştırma, Tartışma
14 Proje 03: Görselleştirme Eskizleri Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Proje 03: Görselleştirme Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Richard Saul Wurmann, Information Anxiety What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner – Abdullah
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 5
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 5
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4