|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yayın Grafiği |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA312 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
• Çok sayfalı belgelerde dizgi tasarlayabilmesi, • Uzun metinleri doğru hiyerarşi ve okunaklılıkla düzenleyebilmesi, • Tipografi, düzen, dizgi, sayfalama, imge ve metin ilişkisi tasarlayabilmesi, • Süreli yayınlar için uygulama ve tasarım becerisi edinmesi, • Adobe Indesign programında uygulama yapabilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yayın grafiği alanındaki temel kavramların ve uygulamaların tanımlandığı bu derste, güncel yayın teknolojileri, yeni ortamlar, teknolojik gelişmelere bağlı olarak değişen yayın grafiği formları üzerinde çalışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğini yayın tasarımının temelleri ve süreli yayın (bülten, dergi..) tasarımı oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders program hakkında bilgi |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Grid egzersizi |
Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Görsel-Metin İlişkisi egzersizi |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
4 |
Proje 1: Bülten Tasarımı, ön hazırlıklar |
Araştırma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
5 |
Proje 1-Bülten için Logo Tasarımı |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Proje 1-Layout eskizlerinin değerlendirilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Proje 1- Çalışmaların dijital ortama aktarılması |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: Bülten Tasarımının teslimi |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Proje 2: Süreli Yayın Tasarımı, ön hazırlıklar |
Araştırma |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
10 |
Proje 2: Yayın için Logo tasarımı |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Proje 2: Sayfa Düzeni-İçindekiler |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Proje 2: Sayfa Düzeni-İçindekiler |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Proje 2: Sayfa Düzeni-4 sayfalık makale |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Proje 2: Sayfa Düzeni-4 sayfalık makale |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Proje 2: Sayfa Düzeni- Kapak Tasarımı |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Thinking With Type, Elen Lupton, Princeton Architectural Press, 2010
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012
Samara, T. (2005). Publication Design Workbook: A Real-World Design Guide. Pockport Publishers.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
4 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
4 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
1 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
5 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|