Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Ve Teknoloji Öğretimi I

Dersin Kodu : S 301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fen öğretiminin temel amaçlarını açıklar.
Fen okuryazarlığınının alt boyutlarını tanımlar.
Fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve teknikleri açıklar.
3-4. sınıflarda uygulanan Fen Bilimleri Programını tanır (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb.).
Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini inceleyip değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : S 209 Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması I
S 210 Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması II

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersi bitirdikten sonra öğrenciler ilköğretim 3 ve 4. Sınıflar seviyesinde fen öğretimi konusunda temel ilkeleri öğrenecek ve uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği : Kavram öğrenimi (kavram haritaları), bilimin doğası ve fen okuryazarlığı, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, yapılandırmacılık ve fen eğitimi, bilimsel süreç becerileri, problem çözme ve probleme dayalı öğrenme, fen eğitiminde performans değerlendirme, ilköğretim fen programı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin hedefleri ve öğrenci sorumlulukları, ilköğretimde Fen Öğretiminin Önemi Anlatım, soru-cevap
2 Fen öğretimi tecrübeleriniz, Fenin günlük hayatımızdaki yeri Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Fen ve teknoloji eğitimin amacı fen teknoloji okur yazarlılığı Kaynak okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Öğrenme Kuramları. Çoklu Zeka Kaynak okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Kavram öğretimi, Kavram haritaları Kaynak okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım. 5E modeli 5E öğrenme modeli hakkında kavram haritası çizimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Eleştirel ve yapıcı düşünme Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Vize
9 Labaratuvar uygulamaları, Güvenlik, Bilimsel süreç becerileri Kaynak okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Problem çözme ve probleme dayalı öğrenme. Proje tabanlı öğrenme Proje tabanlı öğrenme konulu kavram haritası çizimi Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Fen eğitiminde ölçme değerlendirme Kaynak okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 3-4. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programının incelenmesi(temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb) 3-4. sınıf fen ders kitaplarının incelenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Planlama (yıllık, ünite, ders). Yeni fen ve teknoloji programı Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin inceleme 3-4. sınıf fen ders kitaplarının incelenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Tartışma Anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Fen ve Teknoloji Öğretimi (2006). Pegema Yayınları. Yrd. Doç .Dr. Özgür Taşkın & Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray (Editörler).
 2-Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegema Yayınları. Prof Dr. Salih Çepni.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 95
    Ödev/Proje/Diğer 3 5
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 0
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 0
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4