|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Ve Teknoloji Öğretimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
S 301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen öğretiminin temel amaçlarını açıklar. Fen okuryazarlığınının alt boyutlarını tanımlar. Fen öğretiminde kullanılan yöntemler ve teknikleri açıklar. 3-4. sınıflarda uygulanan Fen Bilimleri Programını tanır (temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerini inceleyip değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
S 209 Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması I S 210 Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması II
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersi bitirdikten sonra öğrenciler ilköğretim 3 ve 4. Sınıflar seviyesinde fen öğretimi konusunda temel ilkeleri öğrenecek ve uygulayabilecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kavram öğrenimi (kavram haritaları), bilimin doğası ve fen okuryazarlığı, bilişsel gelişim ve fen eğitimi, yapılandırmacılık ve fen eğitimi, bilimsel süreç becerileri, problem çözme ve probleme dayalı öğrenme, fen eğitiminde performans değerlendirme, ilköğretim fen programı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin hedefleri ve öğrenci sorumlulukları, ilköğretimde Fen Öğretiminin Önemi |
|
Anlatım, soru-cevap |
|
2 |
Fen öğretimi tecrübeleriniz, Fenin günlük hayatımızdaki yeri |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Fen ve teknoloji eğitimin amacı fen teknoloji okur yazarlılığı |
Kaynak okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Öğrenme Kuramları. Çoklu Zeka |
Kaynak okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Kavram öğretimi, Kavram haritaları |
Kaynak okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım. 5E modeli |
5E öğrenme modeli hakkında kavram haritası çizimi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Eleştirel ve yapıcı düşünme |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Labaratuvar uygulamaları, Güvenlik, Bilimsel süreç becerileri |
Kaynak okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Problem çözme ve probleme dayalı öğrenme. Proje tabanlı öğrenme |
Proje tabanlı öğrenme konulu kavram haritası çizimi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Fen eğitiminde ölçme değerlendirme |
Kaynak okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
3-4. sınıflarda uygulanan Fen ve Teknoloji Öğretim Programının incelenmesi(temalar, kazanımlar, öğrenme durumları, değerlendirme teknikleri, vb) |
3-4. sınıf fen ders kitaplarının incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Planlama (yıllık, ünite, ders). Yeni fen ve teknoloji programı |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin inceleme |
3-4. sınıf fen ders kitaplarının incelenmesi |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Tartışma |
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1-Fen ve Teknoloji Öğretimi (2006). Pegema Yayınları. Yrd. Doç .Dr. Özgür Taşkın & Yrd. Doç. Dr. Özlem Koray (Editörler).
2-Kuramdan uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegema Yayınları. Prof Dr. Salih Çepni.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
95 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
5 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|