|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik Tasarım Tarihi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS210 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grafik tasarımın temel kuram ve kavramlarını tanımlar Dönemlerin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını açıklar Dönemlerin üstün tasarım eserlerini ve özelliklerini tanır Eserleriyle grafik tasarım dönemlerini etkilemiş tasarımcıları açıklar Tasarım kuramlarının diğer sanat disiplinleriyle tarihsel ilişkisini kurar Tasarım ürünlerini dönemlerinin görsel özellikleriyle açıklayabilir Türk grafik tasarımının gelişim evrelerini açıklar Türk grafik tasarımına katkıda bulunmuş eserleri ve tasarımcılarını tanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Grafik tasarım tarihinin günümüze kalan eserlerini, toplumsal ilişkileriyle inceleyerek, yaratıcı düşüncenin tarihsel birikimini öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Grafik tasarımın, disiplin olarak gelişmesi ve geçmişten günümüze geçirdiği görsel ve kuramsal evreler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme ölçütleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Dersin tanıtımı.
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
2 |
Haftalara göre seminer konularının dağılımı kaynakların belirlenmesi. |
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
3 |
Modern Sanat Hareketleri Ortamında Grafik Tasarım
Jan Tschichold ve Yeni Tipografi
Yiminci Yüzyılda Üretilen Harf Karakterleri
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
4 |
Modern Haritanın İlk Örneği
Tasarımda Yeni Tipografi
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
5 |
Avrupa Grafik Tasarımında Modernizm |
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
6 |
Amerika’da Modern Hareketin Gelişmesi
Avrupa’dan Amerika’ya Göç Eden Sanatçılar
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
7 |
(WPA) İş Geliştirme Dairesi Afiş Projesi
Tasarıma Önem Veren Bir Endüstrici: Walter Paepcke
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Savaş Yılları
Savaş Sonrası
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
10 |
Uluslararası Tipografik Stil
Uluslararası Tipografik Hareketin Öncüleri
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
11 |
Bilimsel Konularda Yapılan İşlevsel Grafik Çalışmalar
İsviçre’de Üretilen Serifsiz Harf Karakterleri |
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
12 |
Zürih ve Basel’deki Tasarım Etkinlikleri
Kurumsal Kimlik ve Görsel Sistemler
CBS Kurumsal Kimlik Tasarımı
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
13 |
Kurumsal Kimliğin Başyapıtları
Bir Tasarım Bürosu: Chermayeff ve Geismar
|
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
14 |
XIX.Meksika Olimpiyatları Görsel Tasarım Sistemleri |
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
15 |
Seminerlerin Toplanması ve Genel Değerlendirme |
Görsel sunu ve anlatım |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Modern Sanat ve Yeni Tipografi Emre Becer - Dost Kitabevi Yayınları
Grafik Sanatlar Tarih-Tasarım-Teknoloji Adnan Tepecik - Detay Yayıncılık
Yazılar Grafikerler Meslek Kuruluşu
Grafik Tasarım Alain Weill - Yapı Kredi Yayınları
Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi Dilek Bektaş - Yapı Kredi Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
3 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
5 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
2 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
2 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
4 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 54 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|