Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Tasarım 1

Dersin Kodu : GRA213

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını öğrenmek
Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısına sahip olabilmesi
İletişim medyumları hakkında bilgi sahibi olmak
Simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanabilmek
Görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi yönetebilmek
Eskizlemeyle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilmesi,
Çalışmasını anlatabilmesi ve sunabilmesi,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Belirli bir düşünceyi ya da bilgiyi iletmek hedefiyle görsel imaj oluşturmak, kitle iletişim yöntemleri ve toplumsal görsel kodlar üzerine çalışmalar yapmak. Yaratıcı akıl yardımıyla özgün görsel yorumlar oluşturmak.

Dersin İçeriği : Görsel iletişim tasarımının en önemli giriş noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, göstergebilim kuramından hareketle görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım tanımı, grafik simgeler hakkında bilgi verilmesi, amblem örneklerinin incelenmesi. Örnek inceleme, Uygulama Araştırma Anlatım
2 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için araştırma. Araştırma Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için fikir eskizleri. Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
4 Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için eskiz geliştirme Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
5 Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Proje - 1. Çalışmanın dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sunumu. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
9 Proje - 2. Faaliyette bulunan bir firma logosunun farklı yaklaşımlarla yorumlanması. Eskiz Çalışmaları Anlatım, Beyin fırtınası, Örnek inceleme
10 Proje - 2. Logo yorumu için eskiz çalışmaları. Fikir Eskizleri Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
11 Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
12 12 Proje - 2’nin sonuçlandırılması ve sunumu. Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi
13 Proje - 3. Piktogram hakkında bilgi verilmesi, örneklerin incelenmesi Eskiz Çalışmaları Anlatım, Beyin fırtınası, Örnek inceleme
14 Proje - 3. Verilen konu üzerine tasarlanacak Piktogramlar için tasarım çalışmaları Fikir Eskizleri Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Proje - 3. Piktogram tasarımlarının dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  - Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah - Görme Biçimleri, John Berger - Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman - Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris - Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow - Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong - İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer - Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar - Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6