|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Grafik Eğitimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA114 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OYA TÜRE AYGÜN Öğr.Gör. METİN AYGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çizgi ve düzlemleri kullanarak üçüncü boyut yaratmayı öğrenir ve bu boyutlandırma tekniğini grafik ögeler yaratmak için kullanabilir. Tipografik elemanları kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüstürebilir, böylece temel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını ortaya koyar. Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
• Teorik araştırma ve sunum çalışmaları
• Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama.
• Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma.
• Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma.
• Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma.
• Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması.
• Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması.
• Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. |
Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Proje - 1. Renk ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. |
Örnek inceleme, Araştırma |
Anlatım,
Gösterim, Değerlendirme, Tartışma
|
|
3 |
Proje - 1. Seçilen bir tipografik öğe ile modüler bir form yaratılarak renk faktörünü sorgulayan düzenlemelerin oluşturulması. |
Araştırma, Uygulama. |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
4 |
Proje – 1. Eskiz çalışmaları. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
5 |
Proje – 1. Eskiz Çalışmalarının dijital ortamda uygulanması |
Uygulama, Tasarlama |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
6 |
Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sergileme. |
Uygulama, Tasarlama |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
7 |
Proje - 2. Ritim ve denge ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, örnek çalışmaların incelenmesi. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
8 |
Ara sınav |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Proje – 2. Simetri ve asimetri hakkında bilgilendirme. Ritim, denge değerleri içinde tipografik düzenlemeler. |
Örnek inceleme, Araştırma |
Anlatım,
Gösterim, Değerlendirme, Tartışma
|
|
10 |
Proje – 2. Yapılan tipografik düzenlemelerin djjital ortama aktarılması. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Gösterim, Değerlendirme, Tartışma
|
|
11 |
Proje – 2’nin sonuçlandırılması ve sergilenmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
12 |
Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman kavramları hakkında bilgilendirme, örnek çalışmaların incelenmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
13 |
Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman değerleri göz önünde bulundurularak kolaj tekniği ile görsel düzenlemeler oluşturma |
Örnek inceleme, Araştırma |
Anlatım,
Gösterim, Değerlendirme, Tartışma
|
|
14 |
Proje - 3. Kolaj Çalışmalarına devam edilmesi. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
15 |
Proje - 3’ün sonuçlandırılması ve sergilenmesi. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım,
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Samara,Timothy (2007). Design Elements, A Graphic Style Manual. - Gordon, Bob&Maggy (2005) Digital Graphic Design, New Edition. - Uçar,T.Fikret (2009), Görsel Iletişim ve Grafik Tasarımı. - Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul: İTÜ Yayınları - Seylan, A. (2005) Temel Tasarım". Ankara: Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti. - Zelanski P. & Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US:Thomson
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
5 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
2 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
2 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
5 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
1 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
2 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
1 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
5 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
2 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|