|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLZOT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY GÜRSOY Prof.Dr. OSMAN TORUN Prof.Dr. ULVİYE KUMOVA Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU Prof.Dr. NAZAN KOLUMAN DARCAN Prof.Dr. SERAP GÖNCÜ KARAKÖK Prof.Dr. LADİNE ÇELİK BAYKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lisansüstü öğrencisinin bir öğretim üyesi danışmanlığında uygulama veya literatür taraması şeklinde bilimsel bir tez hazırlayıp juri önünde sunması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
DZO-202 Uzmanlık Alan Dersi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir öğretim üyesi danışmanlığında problem tespti, problem çözümü veya yeni bir konuda ilk uygulama yapmak gibi bilimsel bir çalışmayı planlamak
yürütmek ve sonuçlandırrark juri önünde sunmasını sağlamak
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Konu tespiti, literature tespiti, tez konusu seçimi, tez konusunda yöntem tespiti, son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi tartışılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez konusu seçimi |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
2 |
Tez konusu seçimi |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
3 |
Tez konusu seçimi |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
4 |
literature çalışması , |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
5 |
literature çalışması |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
6 |
literature çalışması |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
7 |
tez konusu seçimi, |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
8 |
tez konusu seçimi, |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
9 |
tez konusunda yöntem tespiti, |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
10 |
tez konusunda yöntem tespiti |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
11 |
son gelişmelerin ışığı altında araştırma tartışmalar |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
12 |
son gelişmelerin ışığı altında araştırma tartışmalar |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
13 |
son gelişmelerin ışığı altında araştırma tartışmalar |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
14 |
inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi tartışılması |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
15 |
inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi tartışılması |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
16/17 |
inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi tartışılması |
internet kütüphane |
yüzyüze görüşme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bilimsel dergiler, kitaplar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
4 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
3 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
3 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
4 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
16 |
224 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
16 |
224 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
10 |
140 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 592 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 23.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|