Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Görsel Sanatlar Öğretimi

Dersin Kodu : S 208

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. HAKAN DEMİR
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1 Görsel sanatların tanımı ve kapsam alanı üzerinde görüşler
2 İlköğretim çocuk gelişiminde görsel sanatların duygusul, zihinsel, devinimsel, motor ve artistik gelişime olan etkilerinin kavranması.
3 İki ve üç boyutlu uygulamaların göz ve el kooordinasyonu üzerindeki etkilerinin çocuğun sanatsal gelişimine olan katkısının tartışılması ve anlaşılması.
4. Sanatsal araç ve gereçlerin kullanım alanlarının kavratılmasının sağlanır.
5. Etkinliklerin anlam ve amacına uygun yöntem ve tekniklerle gerçekleştirilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Görsel sanatların tür ve niteliklerini öğrenme becerisini kazandırmak. Öğrenciler iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulmasında artistik tasarım, teknik bilgi ve beceri kazanırlar.

Dersin İçeriği : Öğrenciler iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulmasında artistik görsel öğeleri kullanır. Görsel fikirlerin organizasyonu, tasarım problemlerinin analizi ve nasıl uygulanabilirliliği üzerinde durulacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sanat derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Görsel sanatların temel ilke ve yöntemlerinin açıklanması Önerilen kaynakları okuma. İki ve Üç boyutlu biçimlendirme
2 Görsel sanatların görsel okuryazarlık / görsel kültürün gelişimine olan etkileri. Önerilen kaynakları okuma ve konu hakkında araştırma yapmak. Sunum, anlatım ve tartışma
3 İlköğretim görsel sanatlar alanında iki ve üç boyutlu etkinliklerin önemi Konu hakkında araştırma yapmak Anlatım soru cevap, tartışma.
4 İlköğretim görsel sanatlar programının içerikleri ve kritiğinin yapılması Önerilen kaynakların araştırılması ve incelenmesi Anlatım soru cevap, tartışma.
5 İki ve üç boyutlu etkinliklere ilişkin görsel sunumların yapılması. Önerilen kaynakların araştırılması ve incelenmesi Anlatım soru cevap, tartışma.
6 Etkinliklere ilişkin konuların saptanması ve uygun örnekler üzerinde kritiklerin yapılması Tasarım türleri üzerinde araştırma Anlatım soru cevap, tartışma.
7 Etkinliklere ilişkin konuların saptanması ve uygun örnekler üzerinde kritiklerin yapılması Kullanılacak araç ve gereçlerin nitelikleri ve tanıtılması Tasarım türleri üzerinde araştırma Görsel sunum ve tartışma
8 midterm exam
9 Uygulamalarda iki boyutlu pratiklerin projelendirilmesi. İki ve üç boyutlu tasarımların hazırlanması Görsel sunum ve tartışma
10 Uygulamalarda üç boyutlu pratiklerin projelendirilmesi. Tasarımlar üzerinde kritik yapılması Projelerin kritiği / soru, cevap ve tartışma
11 Tasarlanan / saptanan konuların uygulamalarına geçilmesi. Tasarımların özgün çalışmalara dönüştürülme hazırlığının yapılması İki ve Üç boyutlu biçimlendirme
12 Uygulama sürecinin devam edilmesi Tasarımlar üzerinde alternatiflerin yaratılması İki ve Üç boyutlu biçimlendirme
13 Uygulama sürecinin devam edilmesi Tasarımların renk ve boyut açısından karşılaştırılması İki ve Üç boyutlu biçimlendirme
14 Uygulama sürecinin devam edilmesi Tasarımların sonlandırma hazırlıkları İki ve Üç boyutlu biçimlendirme
15 Uygulama sürecinin devam edilmesi Tasarımların sonlandırılma hazırlıklarının tamamlanması Tasarım sonuçlarının sınıfça değerlendirilmesi
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artut, Kazım (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
 Pekmezci, Hasan. (2008). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. sınıflar) Öğretmen Klavuz Kitabı. Editör: H. Pekmezci. Yazarlar: E. Peşkersoy ve O. Yıldırım. MEB Devlet Kitapları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 4
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 3
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 1
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 1
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 3
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 3
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 2
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 2
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 3
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 4
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3