|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Matematik I |
|
Dersin Kodu |
: |
S 111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Matematiğin yapısını açıklama diğer bilimlerle ilişkisini açıklama Kümelerle ilgili özellikleri açıklama ve ilgili işlemleri yapma Sayı sistemi kurma, Sayıları değişik tabanlarda yazma ve Doğal sayılar sistemini açıklama Değişik tabanlarda ifade edilen sayılarla işlem yapma Tam sayılar sistemini açıklama ve ilgili işlem yapma Bölünebilme kurallarını açıklama, EKOK -EBOB kavramlarını problem durumlarına uygulama Oran, orantı, bileşik orantı kavramlarını açıklama bu kavramları problem durumlarına uygulama Köklü çokluklarla işlem yapma Kartezyen çarpım ve bağıntı kavramlarını açıklama ve bu kavramlarını özelliklerini problem durumlarına uygulama Denklik ve sıralama bağıntılarını açıklama ve Fonksiyon kavramını ayırt etme Bazı fonksiyonların grafiklerini çizme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sınıf öğretmen adaylarına temel matematik konu alanı ile ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Matematiğin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi
Kümeler ve kümelerle işlemler
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar
Değişik tabanlı sayılar, tam sayılar
Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları.
Reel sayılar, üslü sayılar
Köklü çokluklar
Kartezyen çarpım, bağıntı
Denklik ve sıralama bağıntıları
Fonksiyon
Bazı fonksiyonlar ve grafikleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Matematik Dersliği (105) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Matematiğin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi |
Kaçar, A. (2006). s.2-6 |
Düz anlatım |
|
2 |
Kümeler ve çeşitleri |
Kaçar, A. (2006). s.8-20; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 5-10 |
Düz anlatım, sezgiye dayalı öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
3 |
Kümeler ve kümelerle işlemler |
Kaçar, A. (2006). s.8-20; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 5-10 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
4 |
Sayı sistemi kurma, doğal sayılar |
Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
5 |
Değişik tabanlı sayılar, tam sayılar |
Kaçar, A. (2006). s.22-61 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
6 |
Bölünebilme, EKOK -EBOB |
Kaçar, A. (2006). s.22-61 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
7 |
Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları |
Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Reel sayılar, üslü sayılar |
Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 |
Düz anlatım ve soru cevap tekniği |
|
10 |
Köklü sayılar |
Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
11 |
Kartezyen çarpım, bağıntı |
Kaçar, A. (2006). s.88-115 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
12 |
Denklik ve sıralama bağıntıları |
Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
13 |
Fonksiyon |
Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
14 |
Fonksiyonlar ve grafikleri |
Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
15 |
Özel tanımlı fonksiyonlar ve grafikleri |
Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaçar, A. (2006). Temel Matematik I-II, Ankara: Pegem A yayınevi
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
0 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|