Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Matematik I

Dersin Kodu : S 111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Matematiğin yapısını açıklama diğer bilimlerle ilişkisini açıklama
Kümelerle ilgili özellikleri açıklama ve ilgili işlemleri yapma
Sayı sistemi kurma, Sayıları değişik tabanlarda yazma ve Doğal sayılar sistemini açıklama
Değişik tabanlarda ifade edilen sayılarla işlem yapma
Tam sayılar sistemini açıklama ve ilgili işlem yapma
Bölünebilme kurallarını açıklama, EKOK -EBOB kavramlarını problem durumlarına uygulama
Oran, orantı, bileşik orantı kavramlarını açıklama bu kavramları problem durumlarına uygulama
Köklü çokluklarla işlem yapma
Kartezyen çarpım ve bağıntı kavramlarını açıklama ve bu kavramlarını özelliklerini problem durumlarına uygulama
Denklik ve sıralama bağıntılarını açıklama ve Fonksiyon kavramını ayırt etme
Bazı fonksiyonların grafiklerini çizme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sınıf öğretmen adaylarına temel matematik konu alanı ile ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmak

Dersin İçeriği : Matematiğin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi Kümeler ve kümelerle işlemler Sayı sistemi kurma, doğal sayılar Değişik tabanlı sayılar, tam sayılar Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları. Reel sayılar, üslü sayılar Köklü çokluklar Kartezyen çarpım, bağıntı Denklik ve sıralama bağıntıları Fonksiyon Bazı fonksiyonlar ve grafikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Matematik Dersliği (105)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matematiğin tanımı, diğer bilimlerle ilişkisi Kaçar, A. (2006). s.2-6 Düz anlatım
2 Kümeler ve çeşitleri Kaçar, A. (2006). s.8-20; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 5-10 Düz anlatım, sezgiye dayalı öğrenme ve soru cevap tekniği
3 Kümeler ve kümelerle işlemler Kaçar, A. (2006). s.8-20; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 5-10 Düz anlatım, soru cevap tekniği
4 Sayı sistemi kurma, doğal sayılar Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 Düz anlatım, soru cevap tekniği
5 Değişik tabanlı sayılar, tam sayılar Kaçar, A. (2006). s.22-61 Düz anlatım, soru cevap tekniği
6 Bölünebilme, EKOK -EBOB Kaçar, A. (2006). s.22-61 Düz anlatım, soru cevap tekniği
7 Oran, orantı, bileşik orantı kavramları ve uygulamaları Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 Düz anlatım, soru cevap tekniği
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Reel sayılar, üslü sayılar Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 Düz anlatım ve soru cevap tekniği
10 Köklü sayılar Kaçar, A. (2006). s.22-61; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 10-15 Düz anlatım, soru cevap tekniği
11 Kartezyen çarpım, bağıntı Kaçar, A. (2006). s.88-115 Düz anlatım, soru cevap tekniği
12 Denklik ve sıralama bağıntıları Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 Düz anlatım, soru cevap tekniği
13 Fonksiyon Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 Düz anlatım, soru cevap tekniği
14 Fonksiyonlar ve grafikleri Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 Düz anlatım, soru cevap tekniği
15 Özel tanımlı fonksiyonlar ve grafikleri Kaçar, A. (2006). s.88-115; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s. 29-82 Düz anlatım, soru cevap tekniği
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaçar, A. (2006). Temel Matematik I-II, Ankara: Pegem A yayınevi
 Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 4
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 0
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 0
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 0
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4