|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hadislerin Yorumlanmasında, Kur´an ve Sünnet´in öğretilerinin aynı oluşu nedeniyle Kur´an´dan yararlanma. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
2 |
Hadisleri anlama ve yorumlamada Hadis ve Sünnet´ten faydalanma. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
3 |
Hadislerde bütünlük sorunu.
|
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
4 |
Hadislerin isnadında yer alan ravilerin kimliğinin önemi.
|
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
5 |
Hadis şerhlerini ve metodunu tanıma.
|
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
6 |
Meşhur Hadis Şarihleri ve Şerhleri. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
7 |
el-Buhârî ve Müslim´in el-Câmiu´s-Sahîh´leri üzerine yapılan şerh çalışmaları; İbn Hacer, el-Aynî, en-Nevevî ve diğerleri. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
Konu tekrarı |
.Yazılı |
|
9 |
Kütüb-i Sitte´de yer alan diğer eserler üzerine yapılan şerhler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
10 |
Hadis şerhlerinin yardımıyla önceki İslam alimlerinin görüşlerinden yararlanma.
|
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
11 |
Hadislerin tarihi ve coğrafi olaylarla ilgilerinin tespiti. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
12 |
Hadisleri anlama ve yorumlamada diğer İslâmi ilimlerden yararlanma. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
13 |
Hadisleri anlama ve yorumlamada diğer bilim dallarının verilerinden yararlanma. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
14 |
Hadislerde muhatap, zaman ve mekan faktörü. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
15 |
Çok anlamlılık ifade eden hadis lafızlarına verilen anlamın doğru ve tutarlı olmasına dikkat etme. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
2 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
4 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
4 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
2 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
2 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
5 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
5 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|