|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Işletim sistemlerinin temel özelliklerini hatırlamak Windows masaüstü öğeleri kullanarak monitör ve sistem ayarları yapılandırma Silme kopyalama ve bir dosya ve klasör taşıma, oluşturma Yükleme veya Windows bir programı kaldırma Clipart, resim ve grafik işlemleri yapmak, kelime işlemci bir yazı yazı tipi değiştirme Simgesi, kelime işlemci olarak header-altbilgi, sayfa numarası ekleme Yapma sayfa ayarlamaları kurmak Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun metin kontrol Kelime işlemci tablo ile ilgili işlemleri yapma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Masaüstü elemanları, monitör ve sistem ayarları yapılandırma, Windows işletim sistemi üzerinde bir programın kurulum ve kaldırma ve aynı zamanda kelime işlem becerilerini geliştirmek; Bu ders bilgisayar sistemi ve işletim sistemlerinin temel özellikleri yanı sıra çevresel aygıtlar ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar sisteminin fonksiyonları ve çevre birimlerinin açıklanması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, önemi, malzemeleri ve ders kurallarına giriş |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
2 |
Bilgisayar sistemi ve çevre birimleri (iç ve dış donanım bileşenleri) |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
3 |
Işletim sistemlerinin temel özellikleri (Windows ve diğer işletim sistemleri arasındaki farklar) |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
4 |
Windows masaüstü elemanları, monitör ve sistem ayarlarını |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
5 |
Kopyalama silme ve bir dosya ve klasör taşıma, oluşturma. Yükleme ve Windows bir programı kaldırma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
6 |
Kelime işlemci genel özellikleri. Bir kelime işlemci yazı tipleri |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
7 |
Clipart, resim ve grafik işlemleri yapma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Simgesi, kelime işlemci olarak header-altbilgi, sayfa numarası ekleme |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
10 |
Yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun metin kontrol |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
11 |
Kelime işlemci tablo ile ilgili işlemleri yapma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
12 |
Kelime işlemci içindekiler ve indeks sayfası tablosu yapma |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
13 |
Kelime işlemci uygulamaları |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
14 |
Kelime işlemci uygulamaları. |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
15 |
Dersin gözden geçirimi |
Yok |
Ders anlatımı, İnternet uygulama seasları |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ekin Yayınevi, Bursa. Güneş, Ali (ed.). (2007). Bilgisayar I-II: Temel Bilgisayar Becerileri. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bilgisayar Kurs Kitabı
Arkadaş Yayınları, 2008, Ankara. MEB Eğitim Teknolojileri Genel Müd. (2003). Eğitim Teknolojileri: Bilgisayar. Ankara: MEB EĞİTEK, Yay.No-9.
Şentürk, Aysan (ed.2011) Temel Bilgi Tenolojileri ve Bilgisayar Kullanımı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
2 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
3 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
3 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|