Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oyunlarla Almanca Öğretimi Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
YDS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geleceğin Öğretmen adaylarına yabancı dil dersinde konular ve beceriler dikkate alınarak hangi oyunların var oluğunu ve nasıl kullanılması gerektiği öğretilmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi beceriler önem taşımaktadır ve geleceğin öğretmen adayları bunları göz önünde bulundurarak bunlara yönelik oyunları kullanmayı bilmeleri gerekmektedir ve uygulanmalılardır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil dersinde dinleme, okuma, konuşma ve yazma gibi becerilere yönelik oyunların öğretilmesi ve bunların etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca geleceğin öğretmen adayları bunları öğrenerek derslerinin daha etkili, hareketli ve çocuklara yönelik olmasını sağlayabilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yabancı Dil dersinde dört temel becerinin önemi |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
2 |
Dinleme becerisine yönelik oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
3 |
Dinleme becerisine yönelik oyun örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
4 |
Dinleme becerisine yönelik oyunların uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
5 |
Okuma becerisine yönelik oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
6 |
Okuma becerisine yönelik oyun örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
7 |
Okuma becerisine yönelik oyunların uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
8 |
ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Konuşma becerisine yönelik oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
10 |
Konuşma becerisine yönelik oyun örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
11 |
Konuşma becerisine yönelik oyunların uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
12 |
Yazma becerisine yönelik oyunlar |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
13 |
Yazma becerisine yönelik oyun örnekleri |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
14 |
Yazma becerisine yönelik oyunların uygulanması |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
15 |
Dilbilgisinin oyunlarla öğretilmesi |
Öğrenci konuları evde analiz eder |
araştırma, karşılaştırma, uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
5 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|