|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yazma Becerileri Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci okumuş olduğu metinlerden yola çıkarak kendi fikir ve yorumlarını da ekleyerek makale yazabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yazma becerilerini B1 düzeyine göre geliştirmek, bu bağlamda özel ve resmi metin türlerine dayalı çalışmalar yapmak (mektup, mail, iş başvurusu, öz geçmiş vs.) bu metinlere bağlı olarak kelime bilgisi ve dilbilgisi; diğer yönden yaratıcı yazma olgusu geliştirilmektedir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Yazma Becerileri I dersinin devamı; açıklama, karşılaştırma, neden-sonuç ilişkisi içeren çeşitli türlerde paragraf ve kompozisyon yazma becerilerini geliştirme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Almanca yazma becerisi dersine giriş, almanca imla kuralları |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanma |
|
2 |
İmla kurallarının tekrarı ve noktalama işaretleri |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
3 |
Öz geçmişin yazılması, Öz geçmişin tablo halinde ve metin şeklinde yazılması |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
4 |
Metin türlerinin tanıtımı. Kullanımlık metinler ve yazınsal metinler arasındaki fark. |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
5 |
Almanca daki yazma becerilerinin metinlerin analiz edilmesi, açıklanıp tartışmaya sunulması aracılığı ile geliştirilmesi |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
6 |
Almanca daki yazma becerilerinin metinlerin iş başvurusu aracılığı ile geliştirilmesi |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
7 |
Resim yorumlama ve resim yorumlama esnasında sebep - sonuç ilişkisini açıklayabilme |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
8 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
metin analizi ve metin oluşturulması |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
10 |
kompozisyon yazma becerisi |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
11 |
Kompozisyon oluşturma |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
12 |
Hikaye tarzı anlatım sağlama ve bunları yazıya dökebilme |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
13 |
şiir çalışması ve şiir yazabilme |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
14 |
özel ve resmi mektuplaşma |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
15 |
özel ve resmi mektuplaşma |
Yok |
Beyin fırtınası, okuma anlama, görsel unsurlardan faydalanm |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cohen & Miller (2004) Northstar İleri düzey okuma ve yazma ders kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
4 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
2 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
0 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
3 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|