Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnşaat Jeolojisi

Dersin Kodu : IMZ110

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnşaat mühendisliğine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları tanır
İnşaat mühendisliği projelerinde yer bilimleriyle ilgili olası problemleri gösterir
Yapı yeri seçiminde minerolojik, litolojik, mühendislik jeolojisi ve tektonik bakımdan dikkat edilmesi gereken noktaları karşılaştırır
İnşaat mühendisliği için jeolojinin önemini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ELEKTRONİK TABLO UYGULAMALARI (EXCEL)

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeolojinin İnşaat mühendisliği uygulamalarındaki anlamını, yerini ve önemini kavramak, yer bilimlerinin temel kavramlarını inşaat mühendisliği perspektifinde aktarmak, mühendislik yapılarının oturacağı temel kayaçlarını ve yapının inşasında kullanılacak malzeme özelliklerinin jeolojik açıdan özelliklerini öğrenmek, jeolojik koşulların mühendislik yapılarında ne denli önemli olduğunu belirlemektir.

Dersin İçeriği : Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri, yerkabuğunun oluşumu, yapısı, bileşimi, mineraller, magmatik, tortul ve metamorfik kayaçlar, kayaçların yapısı, jeolojik haritalar ve kesitler, depremler ve deprem jeolojisi, kitle hareketleri, yeraltısuyu jeolojisi, tünel jeolojisi ve yeraltı yapıları, barajlar jeolojisi, temel mühendisliğinde jeolojinin önemi, şehir ve bölge planlamada jeolojinin önemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş (Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi) Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
2 Yerkabuğunun oluşumu, yapısı ve bileşimi, Ödev-1 Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
3 Atomlar, elementler ve mineraller, ödev-2 Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
4 Magmatik Kayaçlar Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
5 Sedimanter Kayaçlar Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
6 Metamorfik kayaçlar Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
7 Kayaçların Yapısı (birincil ve ikincil yapılar) Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Test şeklinde yazılı sınav
9 Kayaçlarda yapı Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
10 Depremler ve jeoloji Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
11 Heyelanlar Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
12 Yeraltısuyu Jeolojisi, tünel Jeolojisi ve Yeraltı Yapıları Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
13 Barajlar jeolojisi Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
14 Temel mühendisliği ve jeoloji Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
15 Şehir ve bölge planlamada jeoloji Kaynak tarama ve okuma Sunum, düz anlatım, tartışma
16/17 Dönem sonu sınav Sınava hazırlık Test şeklinde yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erguvanlı, K. Mühendislik Jeolojisi, Seç Yayın Dağıtım, 1994, İstanbul.
 Nail Ünsal, İnşaat Mühendisleri için Jeoloji, Gazi Yayınevi, 2001.
 Jeoloji Ders Notları, Abdulazim YILDIZ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 2 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 3
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 1
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 2
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 3
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 3
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 3
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 3
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 3
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 3
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 4
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3