|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnşaat Jeolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
IMZ110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnşaat mühendisliğine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları tanır İnşaat mühendisliği projelerinde yer bilimleriyle ilgili olası problemleri gösterir Yapı yeri seçiminde minerolojik, litolojik, mühendislik jeolojisi ve tektonik bakımdan dikkat edilmesi gereken noktaları karşılaştırır İnşaat mühendisliği için jeolojinin önemini öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ELEKTRONİK TABLO UYGULAMALARI (EXCEL)
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Jeolojinin İnşaat mühendisliği uygulamalarındaki anlamını, yerini ve önemini kavramak, yer bilimlerinin temel kavramlarını inşaat mühendisliği perspektifinde aktarmak, mühendislik yapılarının oturacağı temel kayaçlarını ve yapının inşasında kullanılacak malzeme özelliklerinin jeolojik açıdan özelliklerini öğrenmek, jeolojik koşulların mühendislik yapılarında ne denli önemli olduğunu belirlemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri, yerkabuğunun oluşumu, yapısı, bileşimi, mineraller, magmatik, tortul ve metamorfik kayaçlar, kayaçların yapısı, jeolojik haritalar ve kesitler, depremler ve deprem jeolojisi, kitle hareketleri, yeraltısuyu jeolojisi, tünel jeolojisi ve yeraltı yapıları, barajlar jeolojisi, temel mühendisliğinde jeolojinin önemi, şehir ve bölge planlamada jeolojinin önemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş (Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi) |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Yerkabuğunun oluşumu, yapısı ve bileşimi, Ödev-1 |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Atomlar, elementler ve mineraller, ödev-2 |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Magmatik Kayaçlar |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Sedimanter Kayaçlar |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Metamorfik kayaçlar |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Kayaçların Yapısı (birincil ve ikincil yapılar) |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Test şeklinde yazılı sınav |
|
9 |
Kayaçlarda yapı |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Depremler ve jeoloji |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Heyelanlar |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Yeraltısuyu Jeolojisi, tünel Jeolojisi ve Yeraltı Yapıları |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Barajlar jeolojisi |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Temel mühendisliği ve jeoloji |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Şehir ve bölge planlamada jeoloji |
Kaynak tarama ve okuma |
Sunum, düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınav |
Sınava hazırlık |
Test şeklinde yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erguvanlı, K. Mühendislik Jeolojisi, Seç Yayın Dağıtım, 1994, İstanbul.
Nail Ünsal, İnşaat Mühendisleri için Jeoloji, Gazi Yayınevi, 2001.
Jeoloji Ders Notları, Abdulazim YILDIZ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
1 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
2 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
3 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
3 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
4 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
3 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
4 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
5 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|