Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik 2

Dersin Kodu : IMZ102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mühendislik Problemlerinin Analizi ve Çözümü için Gerekli Olan Matematik Teknikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İntegral Kavramı ve bu kavramın mühendislikte uygulamalarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Yüksek Matematik konuları, bunların Mühendislik Uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Diferansiyel, Ters Türev, Belirsiz İntegral, Belirsiz İntegralin Özellikleri
2 İntegral Teknikleri, Basit Elemanlara Ayırma, Değişken Dönüşümü, Kısmi İntegral Yöntemi
3 Bazı Trigonometrik İfadelerin İntegralleri, Bazı Trigonometrik İfadelerle Değişken Dönüşümü, Bazı Köklü İfadelerin İntegralleri
4 Rasyonel Fonksiyonların İntegrali, Basit Kesirlere Ayırma Yöntemi
5 Belirli İntegral, Riemann Toplamı, Belirli İntegralin Hesabı, Bir Eğri Altındaki Alanın Hesabı
6 Belirli İntegralin Bazı Özellikleri, Parçalı Sürekli Fonksiyonların Belirli İntegrali
7 Belirli İntegralde Değişken Dönüşümü, Belirli İntegralde Kısmi İntegral Yöntemi
8 İmproper İntegraller, Birinci Tip İmproper İntegraller, İkinci Tip İmproper İntegraller, Bir Fonksiyonun Ortalama Değeri
9 Belirli İntegral ile Alan Hesabı, İki Eğri Arasında Kalan Alanların Hesabı
10 Arasınav
11 Hacim Hesabı, Dönel Cisimlerin Hacimleri, Dönel Cisim Olmayan Bazı Cisimlerin Hacmi
12 Ortalama Değer Teoremi, Eğri Uzunluğunun Hesabı, Dönel Cisimlerin Yüzey Alanı
13 Üç Boyutlu Koordinat Sistemi, Çok Değişkenli Fonksiyonlar, İki Değişkenli Fonksiyonlar
14 Kısmi Türevler, Yüksek Mertebeden Kısmi Türevler, Toplam Diferansiyel, Bileşik Fonksiyonların Türevi, Kapalı Fonksiyonların Türevi
15 İki Katlı İntegral, İki Katlı İntegralin Hesabı, İki Katlı İntegralin Özellikleri, İki Katlı İntegral ile Alan Hesabı
16/17 Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. STEWART, J., Kalkülüs Diferansiyel ve İntegral Hesap Kavram ve Kapsam. Türkiye Bilimler Akademisi, Ankara, 990 s.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 1
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 0
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 0
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 0
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 3
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 4
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 2
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 1
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 0
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 0
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6