Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diploma Öncesi Projesi-sanat Seramiği

Dersin Kodu : SUS401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 12

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir sanat projesini biçim, içerik ve teknik açıdan değerlendirir.
Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırma ve uygulamanın sonucu olarak konusunda yetkinleşir
Bilgiye ulaşır, ulaştığı bilgileri amacına yönelik olarak seçer ve kurgular
Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır
Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder
Bir tez yazmada dikkat edilmesi gereken hususlar ve tez yazım kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Teknik, biçim ve içerik bakımından tüm detaylarıyla çözümlenmiş sanat ve tasarım projeleri üretebilen özgün, yaratıcı, pratik ve alternatif fikirler geliştirebilen çağdaş bireyler yetiştirmek.

Dersin İçeriği : Lisans tez yazımı, lisans tez konusu olarak belirlenen sanatsal projenin, teknik, biçim ve içerik açısından başarılı biçimde yürütülmesi, tamamlanması ve sergilenmeye hazır hale getirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yapılması düşünülen sanat projesi ile ilgili görüş ve fikir paylaşımı. . Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri ile sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfalarının incelenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
2 Lisans tez konusu olarak ilk etapta belirlenen projelerin, teknik, biçim ve içerik açısından degerlendirilmesi. Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri ile sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfalarının incelenmesi. Tasarlanan projeye ait eskiz ve maket çalışmaları yapılması. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
3 Karar verilen sanat projesi doğrultusunda eskiz ve maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi Projenin renkli ve ölçekli taslaklarinın çizilmesi Karar verilen proje doğrultusunda eskiz ve maket çalışmalarının yapılması ve değerlendirilmesi Projenin renkli ve ölçekli taslaklarinın çizilmesi Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
4 Uygulamaya başlamak için gerekli malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi Belirlenen malzemelerin temini ve kullanıma hazır hale getirilmesi. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
5 Uygulamaya başlanması ve değerlendirilmesi Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
6 Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
7 Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
8 ARA SINAV Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
9 Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Lisans tezi yazımı için kaynak taraması ve başlıkların belirlenmesi. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
10 Uygulamanın devamı ve değerlendirilmesi Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
11 Çalışmaların rötuşlanarak sağlıklı biçimde kurutulması, bisküvi pişirimine hazır hale getirilmesi ve fırınlanması. Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
12 Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
13 Bisküvi pişirimi tamamlanmış çalışmaların boyanması, sırlanması ve fırınlanması. Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
14 Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, proje dosyasının hazırlanması Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
15 Çalışmaların gerekiyorsa montajının yapılması, sunum için gerekli diğer malzemelerin temini, proje dosyasının hazırlanması Proje ile ilgili içerik, estetik ve teknik detaylar için çözüm belirleme. Belirlenen kaynaklardan yararlanılarak ve tez başlıklarına uygun biçimde lisans tezi yazımı Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.
16/17 FİNAL SINAVI Çalışmanın ve lisans tezinin sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson-Jan Peterson, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi, 2009.
 Architectural Ceramics, Peter King, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
 Birks, T. The Complete Potters Companion, A Bulfinch Press.
 Dormer, Peter.The New Ceramics, Thames and Hutson Ltd, London, 1986.
 Çobanlı, Zehra. Seramik Astarları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.
 Sevim, S,S. Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Yorum Sanat, İstanbul, 2007.
 Ceramic Sculpture: Inspiring Techniques, Ceramic Arts Handbook, 2009.
 Sculptural Ceramics by Ian Gregory, 1999
 Making Ceramic Sculpture: Techniques * Projects * Inspirations, A Lark Ceramics Book
 Sanat kuramıyla ilgili teorik eserler.
 Zakin,R. Ceramics, Chilton Book Company, 1990
Diğer Kaynaklar  Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri
 Seramik ve diğer sanat dallarında yapılan çalışmaları, makaleleri ve görselleri içeren her türlü kaynak
 Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
 Ceramics Monthly Süreli Yayın
 Seramik Türkiye Dergisi.
 Ceramics: Art and Perception and Ceramics TECHNICAL Süreli Yayın
 Seramik ve diğer malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfaları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 14 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 4
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 4
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 4 56
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 304
Toplam İş Yükü / 25 (s): 12.16
Dersin AKTS Kredisi: 12