Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kuantum Kimyası

Dersin Kodu : KM 329

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİRGÜL YAZICI
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Parçacık dalga ilişkisini açıklar
Dalga fonksiyonlarını açıklar
Schrödinger dalda denklemi ile tanecik ilişkisini açıklar
Çok elektronlu atomların yapısını anlar
Moleküllerin yapısını açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dalga-parçacık ilişkisi, Schrödinger dalga denklemi, atomun elektron yapısı ve molekül orbitallerini öğretmek

Dersin İçeriği : Parçacık-dalga ilişkisi, bir boyutlu kutuda tanecik, dalga özelliğinden kaynaklanan belirsizlik, Schrödinger dalga denklemi, Hidrojen atomu, çok elektronlu atomlar, moleküllerin yapısı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Parçacık-Dalga İkilemi Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
2 Maddenin Dalga Özellikleri Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
3 Bir Boyutlu Kutudaki Parçacık Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
4 Dalga Fonksiyonları Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
5 Maddenin Dalga özelliğindeki belirsizlik Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
6 Heisenberg belirsizlik ilkesi Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
7 Bir boyutlu Schröndinger Dalga Denklemi Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
8 Ara Sınav Ders kitabı ve ders notları Yazılı Sınav
9 Kuantum Mekaniksel Tünelleme Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
10 Dönme hareketi Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
11 Hidrojen Atomu, Bohr kuramı Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
12 Ço elektronlu atomlar Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
13 Atomik orbitaller Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
14 Moleküllerin yapısı Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
15 Molekül orbitalleri Ders kitabı ve internet Anlatım ve görsel sunum
16/17 Final sınavı Ders kitabı ve ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kimyacılar İçin Kuantum Mekanik, Prof.Dr.David O. Hayward, Çeviren:Prof.Dr.Mahmut Acımış, Abant İzzet baysal Üniversitesi Araştırma ve Geliştirme Vakfı, 2008.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 2
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 2
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 5
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 0
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 0
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 3
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 0
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 0
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 4
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4