Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fitoremidasyon

Dersin Kodu : BL 486

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Maden, endüstri ve gübreleme kaynaklı kirlilğin giderilmesinde bitkilerin önemi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 303 Bitki Fizyolojisi 1
BL 308 Bitki Fizyolojisi 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çeşitli nedenlerle kirlenmiş toprakların kazılarak başka bir yere taşınmasına gerek olmadan kirleticilerin yayılma riski azaltılarak,bitkilerle bu tip alanların yeniden kullanıma kazandırılmasını öğrenmek

Dersin İçeriği : Çevresel ve endüstriyel kirlilğin kaynaklarının bitki ve topraklar üzerine etkilerinin öğrenilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fitoremediasyona giriş,
2 fitoremediasyon çeşitleri,
3 uygulanabildiği alanlar,
4 kullanılabilecek bitkiler,
5 hiperakümülatörler,
6 fitoremediasyonun tolerans mekanizmaları ile ilgili konular
7 fitoremediasyonun olumlu ve olumsuz yönleri
8 fitoremediasyonun avantajları
9 fitoremediasyonun dezavantajları
10 arasınav
11 değişik kirleticilerle ilgili deneysel çalışmalar
12 değişik kirleticilerle ilgili deneysel çalışmalar
13 değişik kirleticilerle ilgili deneysel çalışmalar
14 Elde edilen verilerin değerlendirilmesi
15 Genel tekrar
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lambers, H., Chapin, F. S., Pons, T., L. 2008. Plant Physiological Ecology. Springer. 571 sayfa Fenner, M., 1993. The ecology of regeneration in plant communities. Cab International .373 sayfa
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 4
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4