Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayvan Embriyolojisi

Dersin Kodu : BL 480

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Döllenmiş bir yumurtadan ergin bir bireyin oluşumuna kadar geçen tüm embriyonik aşamaların incelenmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Döllenmiş bir yumurtadan ergin bir bireyin oluşumuna kadar geçen tüm embriyonik aşamaların incelenmesi

Dersin İçeriği : Embriyolojiye giriş, tarihi, gamatogenez, Farklılaşma ve embriyo gelişimi, döllenme, segmentasyon, Amphioxus kurbağalarda embriyonik gelişim, Kuşların ve memelilerin embriyolojisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Embriyolojinin tanımı, tarihçesi, erkek ve dişi üreme sisteminin karşılaştırılmalı yapısı
2 Spermatogenez ve ovogenez.
3 Yumurtanın organizasyonu, yumurta tipleri ve örtüleri
4 Döllenme: safhalari ve döllenmeyi engelleyen etmenler
5 Segmantasyon: yumurta tiplerine göre anlatılarak
6 Morula, blastula ve memelilerde implantasyon.
7 Gastrulasyon ve mezoderm oluşumu: yumurta tiplerine göre.
8 ara sınav
9 Hücre farklIlaşmasI, histogenez ve organogenez
10 Dokuların ve organlarn oluşumu.
11 Amphioxux, balıklar, kurbağa, sürüngen ve kuşlarda gelişim.
12 Memeli hayvanlar ve insanda gelişim.
13 Gelişim anormallikleri ve sebepleri
14 Embriyo dışı yapılar ve görevleri
15 Slayt gösterimiı
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1)Mehmet YILDIRIM ve ark.(Çeviri Editörleri) Moore-Persaud İnsan Embriyojisi Klinik Yönleri ile 6.Baskıdan Çeviri Nobel yayınevi 2002. 2)Mehmet ALİ AKPINAR, Genel Hayvan EMBRİYOLOJİSİ Ders Kitabı.2007 Dürdane KOLONKAYA, EMBRİYOLOJİ;Hacettepe Ün.Fen Fak Ankara 2008
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 3
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 3
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 15 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 97
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.88
Dersin AKTS Kredisi: 4