|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Din ve Siyaset |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 735 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası ilişkilerde daha farklı bir bakış açısına sahip olur. Din ve siyaset arasındaki çekişmenin ve güç savaşının sonuçlarını analiz etme yetisi kazanır. Günümüz politik arenasında bu çekişmenin izlerini fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders din ve siyaset arasındaki ilişkiyi karşılaştırmalı perspektiften inceleyecektir. Derste bu iki nokta arasındaki ilişki anlaşıldıktan sonra "Neden seküler dünyada din her zamankinden daha önemli durumda?" şeklinde sorulara ülke örnekleri incelenerek cevap aranacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İslam, Hıristiyanlık, Yahudilik, Budizm, Hinduizm, Mısır, Pakistan, Endonezya, İran, Polonya, İsveç, İsrail, Tayland, Hindistan, Türkiye |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İslam |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
2 |
Hıristiyanlık |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
3 |
Yahudilik |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
4 |
Budizm |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
5 |
Hinduizm |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Mısır |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Endonezya, Pakistan, İran |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Polonya |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
10 |
İsveç |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
11 |
İsrail |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Tayland |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Hindistan |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
Türkiye |
Kaynak okuma, ödev hazırlama |
Ders anlatma, tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Ödev hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Steve Bruce. Politics and Religion.
Emin Göktaş. Din ve Siyaset.
Şerif Mardin. Türkiye´de Din ve Siyaset.
Robert Lee. Religion and Politics in the Middle East.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
4 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
3 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
4 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
3 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
4 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
5 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|