|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yaygın Din Eğitiminde Öğretim Yöntem Ve Tekn |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS420 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞEMSEDDİN KOÇAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnanç, ibadet ve ahlak konularının öğretiminde nasıl planlama yapılacağını bilir. Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek ilke, strateji, yöntem ve teknikleri bilir. Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek ilke, strateji, yöntem ve teknikleri uygular. Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilir. Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. Yaygın din eğitiminin tarihi gelişimini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dinin yaygın din öğretiminde hedeflenen kitleye öğretimi hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yaygın din eğitiminin tarihi; İnanç, ibadet ve ahlak konularının öğretiminde planlama, uygulama ve değerlendirme teknikleri; öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılabilecek ilke, strateji, yöntem ve teknikler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat fakültesi derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yaygın Din Eğitiminin Tarihsel Gelişimi |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 267-270.
|
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Temel Kavramlar |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 270-272. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Yaygın Din Eğitiminin Amacı ve Önemi |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 272-274. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Yaygın Din Eğitiminin Hedef Kitlesi ve Gerçekleştirilme Zamanları |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 274-276. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Yaygın Din Eğitiminin Vasıtaları |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 276-279. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Yaygın Din Eğitiminin Problemleri |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 282-286. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Yaygın Din Eğitiminde Kullanılabilecek İlke ve Stratejiler |
Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara 2002, ss. 175-190.
|
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Vize sınavı |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012, ss. 1-286. |
Yazılı sınav |
|
9 |
Öğretim Sürecini Planlama |
Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara 2002, ss. 153-175.
|
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Yaygın Din Eğitiminde Kullanılabilecek Yöntem ve Tekniklerin Genel Tanıtımı |
Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004, s. 85-293. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Anlatım Yöntem ve Teknikleri |
Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004, s. 85-112. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Tartışma Yöntem ve Teknikleri |
Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004, s. 112-137. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Örnek olay (incelemesi) ve (Örneğini) Gösterip Yaptırma Yöntem ve Teknikleri |
Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004, s. 166-201. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Problem Çözme Yöntem ve Teknikleri |
Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004, s. 191-194. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Öğretim Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme |
Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara 2002, ss. 196-221. |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012; Mehmet Zeki Aydın,Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004. |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mehmet Zeki Aydın, Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2004.
Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 4. ve 5. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara 2002.
Recai Doğan-Remziye Ege, Din Eğitimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, Ankara 2012.
Recai Doğan-Cemal Tosun, İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıflar İçin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
1 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
2 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
4 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
2 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
0 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
3 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|