|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyasi Tarih I |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 733 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Modern devletlerin doğuşu, devletler arasındaki ilişkilerin gelişimi ve sözkonusu dönemde siyasi tarihe yön veren toplumsal olayları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. İncelenen tarihsel olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurabilme becerisi geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders Rönesans döneminden Birinci Dünya Savaşı´nın sonuna kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rönesans,Reform, Coğrafi Keşifler, Mutlakiyet, Aydınlanma, Amerikan Devrimi, Fransız Devrimi, 1815 Viyana Kongresi / 1830 - 1848 Devrimleri , Endüstri Devrimi ve Sonuçları, Sömürgecilik ve Emperyalizmin Gelişimi, Alman ve İtalyan Ulusal Birliği, 1856 Paris Konferansı / 1904-1905 Japon – Rus Savaşı, Dünya Savaşı’nın Nedenleri, Gelişimi ve Sonuçlarının Analizi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İlk Medeniyetler: Mısır, Mezopotamya, Bereketli Hilal, Hindistan, Çin |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
2 |
İlkçağlarda Akdeniz: Yunan Medeniyeti, Roma´nın Yükselişi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
3 |
Roma´nın Düşüşü, Islam´ın ve Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılması, Germanik Krallıklar, Bizans İmparatorluğu |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
4 |
Feodal Avrupa: Yönetim Biçimi, ekonomi ve din |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
5 |
Geçiş Dönemi: Haçlı Seferleri, Rönesans, Protestan Devrimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
6 |
Modern Avrupa´nın Doğuşu: Din Savaşları, 14. Louis Dönemi, İngiltere´de sınırlı Monarşi, Doğu ve Orta Avrupa´nın yeni güçleri |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
7 |
Devrimler Çağı:Amerika ve Fransa |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Sanayi Devrimi |
Kaynak okuma, odev |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
10 |
Demokrasinin Yükselişi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
11 |
Modern milliyetçilikler dönemi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
12 |
Modern Emperyalizm |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
13 |
Birinci Dünya Savaşı: Nedenleri ve Gelişimi |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
14 |
Savaşın Sonuçları |
Kaynak okuma |
Düz Anlatım,Tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Ödev hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Research & Education Association,Allen Horstman (2003) The Essentials of European History: 1450 to 1648, the Renaissance, Research & Education Association.
Fahir Armaoğlu (1991) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Stephen J. Lee (1984) Aspects of European history, 1494-1789, Methuen & Co.Ltd.
Andrew Pettegree (2000) Reformation World, Routledge.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
3 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
3 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
5 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
3 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|