Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Lisans Tezi (Z)

Dersin Kodu : BİS-730

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 25

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN
Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT
Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uzmanlık alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir,
Araştırma konusuna uygun, geçerli bilgi toplar,
Bilimsel ve etik değerleri gözeterek araştırma planlar , tasarlar, veri toplar,
Bilimsel ve etik değerleri gözeterek toplanan verileri analiz eder, değerlendirir, rapor eder ve yayımlar.
Uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak problem çözer.
Bir yöntem ya da yapının doğru kullanımını keşfeder, gösterir, sergiler,
Mevcut bilgilerden yeni-orijinal bilgi üretir veya Mevcut bir yöntemi-teoriyi geliştirir veya Olmayan -yeni bir yöntem, teori yaratır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için akademik ve etik kurallar içinde bilgiye erişme, bir araştırmayı tasarlama, planlama, bağımsız olarak gerçekleştirebilme ve sonuçlarını yorumlayarak yazabilme, rapor edebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusunun ve gereç ve yöntemin belirlenerek, verilerin toplanması, verilerin analiz edilmesi, bulgu ve sonuçların raporlanması, duyurulması, savunulması ve tezin basılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoistatistik AD


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Hipotez kurma Okuma
2 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Planlama Bağımsız çalışma
3 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Okuma, Bağımsız çalışma
4 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Okuma, Bağımsız çalışma
5 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Literatür taraması Okuma, Bağımsız çalışma
6 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Veri toplama Okuma, Bağımsız çalışma
7 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Veri toplama Okuma, Bağımsız çalışma
8 Gelişme Rapor Sunumu Sunum hazırlama Sunum
9 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
10 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
11 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
12 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
13 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
14 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
15 Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar Verileri yorumlama ve tez yazımı Tez yazımı, Bağımsız çalışma
16/17 Tez- Rapor Sunumu Tez sunumu Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 5
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 5
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 5
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 5
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 1
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 4
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 4
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 2
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 3
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 3
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 5
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 5
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 3
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 5
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 15 240
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 20 320
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü: 615
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.6
Dersin AKTS Kredisi: 25