Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Estetik

Dersin Kodu : TTS307

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖZLEM USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe tarihi içindeki belli başlı estetik görüşleri açıklayabilir
Estetiğin problemleri hakkında yorum yapabilme
Sanatsal ve estetik değerler hakkında edindiği felsefi bilgiyi kullanıp uygulayabilme
Sanat eserleri ve estetik değerler hakkındaki tartışmalara katılabilme
Sanatsal yaratıcılığın anlamını ve değerini açıklayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Estetiğin problemlerini kavramak, bu problemler hakkında yorum yapmak; sanat , sanat eserleriyle ve estetik değerlerle ilgili tartışmalara katılmak

Dersin İçeriği : Güzelliğin doğası, sanat ve yaratıcılık, klasik felsefede güzellik ve sanat,Sanat, bilim ve felsefe, Klasik felsefede güzellik ve sanat;Estetiğin güzelin bir bilimi olarak kuruluşu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi - Ek Bina - Seminer Salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sanat ve Estetiğe Genel Bakış Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma (Bak: "Sanat ve Estetik Kuramları" S: 13.) Anlatım, tartışma
2 Estetiğin Problem Alanı ve Temel Kavramları. Klasik ve Modern Felsefede Estetik Kavramı., konu ile ilgili literatür araştırma, okuma Anlatım, tartışma
3 Sanat ile Bilim ve felsefe Arasındaki Farklar -Sanat ile Günlük Yaşam Arasındaki Farklar konu ile ilgili literatür araştırma, okuma Anlatım, tartışma
4 Estetik Değere İlişkin Öznelci Görüş - Estetik Değere ilişkin Nesnelci Görüş: Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: "Estetik" S: 64.) Anlatım, tartışma
5 Estetikle İlgili Görüşler: (Platon, Aristoteles.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (bak: "Uygulamalı Estetik" S:5) Anlatım, tartışma
6 Estetikle İlgili Görüşler: ( Immanuel Kant,George Wilhelm Friedrich Hegel, Henry Bergson ... etc.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (bak: "Uygulamalı Estetik" S:12) & (bak: "Sanat ve Estetik Kuramları" S:189) Anlatım, tartışma
7 Estetikle İlgili Görüşler: (Benedetto Croce ... etc.) Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (bak: "Sanat ve Estetik Kuramları" S:219) Anlatım, tartışma
8 VİZE VİZE VİZE
9 Psikoloji, Sosyoloji ve Estetik Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (bak: "Uygulamalı Estetik" S:17) Anlatım, tartışma
10 Biçimlendirmede Estetik Amaç Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (bak: "Uygulamalı Estetik" S:18) Anlatım, tartışma
11 Doğada Güzel Deneyi konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: "Estetik" S: 138.) Anlatım, tartışma
12 Dış Dünya Deneyi ve Estetik Nesne konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: "Estetik" S: 159.) Anlatım, tartışma
13 Estetik Nesnenin Belirlenmesi- Güzel Araştırmasında Uzam ve Zaman Kavramları Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: "Estetik" S: 173- 193.) Anlatım, tartışma
14 Bir Estetik Olgu Olarak Kentleşmek - kentli olmak Konu ile ilgili literatür araştırma, okuma. (Bak: "Sanatın Boyutları" Page: 115-125.) Anlatım, tartışma
15 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI
16/17 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  YURTSEVER, Hüseyin. 1988. "Uygulamalı Estetik".Büro-Tek Yayıncılık. Ankara
 AFŞAR, Timuçin.1993. "Estetik".BDS yayınları. İstanbul.
 TUNALI, İsmail. 1996. "Grek Estetiği". Remzi Kitapevi. Ankara.
 JIMENEZ, Marc. 2008. Estetik Nedir?. Doruk Yayınları. İstanbul.
 ERİNÇ, Sıtkı M. 1998. "Sanatın Boyutları". Çınar Yayınları. İstanbul.
 BOZKURT, Nejat. 1992. "Sanat ve Estetik Kuramları". Ara Yayıncılık. İstanbul.
Diğer Kaynaklar  YETİŞKEN, Hülya. 2009. "Estetiğin ABC´si". Say yayınları. Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 5
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 4
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 4
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 3
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 0
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 0
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 1
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 3
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 0
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 0
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 3
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 1
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 2
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 3
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 0
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 5
19 Estetik farkındalık gösterme 5
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 44
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.76
Dersin AKTS Kredisi: 2