Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramik Astar Boya Ve Sırları Tasarımı 2

Dersin Kodu : SRT306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Seramik sır hammaddelerinin özelliklerini saptar ve tanır.
Hammaddelerin çamur ve sır bünyesinde nasıl etki vereceğini tanımlar
Suda çözünen ve çözünmeyen hammaddelerin çamur ve sır bünyesinde nasıl etki verdiğini tanımlar.
Ürettiği sırların özelliklerini saptar.
Araştırmayı değerlendirir ve rapor eder.
Belirlenen hammaddenin kimyasal analizinden mineral kimya formülünü hesaplar
Seramik sırlarında, Seger Formülünden reçete hesaplar.
Hazırladığı sır bünyelerini deney plakalarına uygular ve farklı sıcaklıklarda pişirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Seramik bünye üzerinde kullanılan sır ve boyaların özellikleri, pişirilmesi, uygulaması ve raporlanması

Dersin İçeriği : Hammaddelerin çamur ve sır bünye üzerinde etkileri, sırların özellikleri, sır çeşitleri, fırınlama, fırınlamanın sır ve renk üzerine etkileri. Renk veren oksitler ve sırlar. Renk veren oksitlerin özellikleri. Fırın atmosferi ve sırlar. Fırın atmosferi ve renkler. Uygulama çalışmaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sır hammaddeleri Ders notlarını kontrol Teorik
2 Boyar oksitler Ders notlarını kontrol Teorik
3 Genel sınıflama , Endüstriyel ve Artistik sırlar. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
4 Laboratuvar çalışması, Artistik sırların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
5 Seramik sırların karakteristkleri.Erime,genleşme,yüzey gerilimi Elektrik iletkenliği Renk ,homojenlik. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
6 Akıcı sırlar, Mat sırlar, Krakle sırlar, toplanmalı sırlar,Kristal sırlar,Aventürin sırlar,Tuz sırları. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
7 Akıcı sırlar, Mat sırlar, Krakle sırlar, toplanmalı sırlar,Kristal sırlar,Aventürin sırlar,Tuz sırları. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
8 Ara sınav Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
9 Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
10 Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri. Ders notlarını kontrol Uygulama, sunum ve değerlendirme
11 Özel seramik sırları ve Araştırma konuları. yok Uygulama, sunum ve değerlendirme
12 Laboratuvar çalışması, sırların tartılması ve öğütülmesi yok Uygulama, sunum ve değerlendirme
13 Lüster sırları, raku sırları yok Uygulama, sunum ve değerlendirme
14 Rapor hazırlama yok Uygulama, sunum ve değerlendirme
15 Sunum ve Değerlendirme yok Uygulama, sunum ve değerlendirme
16/17 Final Sınavı yok Uygulama, sunum ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 2
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 2
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 0
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 3
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 2
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 0
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 0
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 0
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 0
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 0
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3