|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişim ve hukuk kavramlarını öğrenmek. Basın alanındaki faaliyetlerin hukuki çerçevesini öğrenmek. Medyanın rolünü öğrenmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin iletişim hukukuna ilişkin temel kavram, kural ve kurumları, fikri haklar alanındaki hukuki düzenlemeleri ve hak arama yollarını öğrenmeleri. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İfade ve iletişim özgürlüğü, yazılı basın, radyo ve televizyon, reklamlar, sinema ve internet alanındaki temel hukuki kavram, kural ve kurumlar hakkında bilgi edinmek, iletişim alanında hukuki ve cezai sorumluluk konusuna vakıf olmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İletişim Fakültesi derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İletişim ve hukuk kavramları |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
2 |
İletişim özgürlüğüne ve kitle iletişimine ilişkin genel bilgiler |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
3 |
Basın Meslek İlkeleri |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
4 |
Türkiye´de iletişim özgürlüğü |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
5 |
İfade Özgürlüğü |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
6 |
Medya ve Özel Hayat |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
7 |
Arasınav |
okuma |
yazılı sınav |
|
8 |
Gazetecilerin Hakları |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
9 |
Telif Haklarının Korunması |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
10 |
Basın Kanunu ve RTÜK |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
11 |
Basın Kanunu ve RTÜK |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
12 |
Demokrasi, Hukuk Devleti ve Medya. |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
13 |
Küreselleşme ve Medya. |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
14 |
Kitle iletişim araçlarının toplumun tutumları üzerindeki etkileri. |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
15 |
Düzeltme ve cevap hakkı. |
Okuma |
Sözlü anlatım ve tartışma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
okuma |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çetin Özek, Basın Özgürlüğünden Bilgilenme Hakkına, İstanbul: Alfa Yayınları.
Kayıhan İçel ve Yener Ünver, Kitle Haberleşme Hukuku, İstanbul: Beta Yayınları
Nusret İlker Çolak, Kitle İletişim Hukuku, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
Sevda Alankuş (Der.) Medya ve Hukuk, Habercinin El Kitabı Dizisi 2, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul.
Taylan Koç, Küreselleşme ve Türkiye Basınında Avrupa Birliğine Adaylık Süreci, Ankara, Naturel Kitap
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
4 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
5 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
4 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
3 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
4 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
4 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
4 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
2 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
5 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
4 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
4 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
2 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|