|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki İngilizce 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 208 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel kişilerarası İletişim modellerini İngilizce olarak betimler Önemli Kitle İletişim modellerini İngilizce olarak betimler Gazetecilik, Fotoğrafçılık, Reklamcılık gibi farklı alanlarda kullanılan İngilizce metin türlerinin karakteristik özelliklerini tanır Farklı alanlarda kullanılan farklı metin türlerinini kendi dil düzeyi içerisinde üretir. Avrupa Birliği Dil Çerçevesi B1 düzeyinde konuşma, anlama, yazma becerileri sergiler. Günlük yaşamında ve mesleki yaşamında gereksinim duyacağı İngilizce seviyesinin ayırdına varmış olarak kendi kendine yabancı dilini geliştirme yöntem ve stratejilerini kullanmaya başlar Farklı kültürlerdeki yaşam biçimleri ve mesleki uygulamalarla ilgili anlayış ve tolerans ortaya koyar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ağırlıklı olarak İletişim alanındaki terimlerinin, kavramların, modellerin ve araçların İngilizce olarak anlama ve ifade edebilme becerisi kazandırırken Avrupa Birliği Dil Portföyü ölçütlerine göre öğrencilerin dil yeterliliklerinin B1 düzeyine yükseltilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İletişime dair kavram ve terimlerle birlikte, temel iletişim modelleri, işleyişleri, eşitli haberleşme/iletişim araçları ve sözlü, yazılı ve görsel metin örneklerinin öğrencilerin dil seviyesine uygun yapılarla sunulması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Multimedya odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı
Öğrencilerin genel dil düzeyleri ve ilgi alanlarının/ dönem projesinin belirlenmesi |
|
|
|
2 |
Kişilerarası İletişim Modelleri |
Diyagram çizme /Betimleme |
uygulama |
|
3 |
Kitle İletişim Modelleri |
Diyagram çizme /Betimleme |
uygulama |
|
4 |
Bilgisayar parçaları ve İşleyişi
Okuma Parçası:" How does CPU work?" |
Okuma parçası ve ilgili resimler toplama |
Okuma
Soru -cevap |
|
5 |
Ekran koruyucular
"Temiz bilgisayar" |
Yazma |
İkili çalışma |
|
6 |
How bluetooth operates
Okuma parçası : "Computer and video game addiction" |
Okuma parçası |
grup tartışması |
|
7 |
Sosyal medya |
Yazma |
uygulama |
|
8 |
ARA SINAV
|
|
|
|
9 |
Masaüstü yayıncılık |
Ödev:Röpörtaj hazırlama |
İkili çalışma |
|
10 |
Medyada Fotoğraf |
Medyadan fotoğraf örnekleri
toplama |
İkili tartışmalar |
|
11 |
Okuma parçası : The life of a scenerio writer |
Okuma parçası |
Yazma |
|
12 |
Okuma parçası : Film industries |
Okuma parçası |
Uygulama |
|
13 |
Öğrencilerin sunuları
(konu: İletşim alanında meslekler) "Benim mesleğim" |
ÖDEV: sunu için hazırlık |
sunu değerlendirme/
geribildirim |
|
14 |
Genel Tekrar |
|
soru-cevap
beyin fırtınası |
|
16/17 |
YARIYILSONU SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fisher,B. Aubrey: Interpersonal Communication: McGraw hill
Arıkan, Arda (2008) Computers and the internet: A coursebook for vocational English
Görsel materyaller : web siteleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
2 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
3 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
3 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
5 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
2 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
2 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|