Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Siyasal Düşünce Tarihi

Dersin Kodu : AS 203

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Siyasal olan ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahiptir.
Alandaki temel kavramları ve siyasal düşüncenin tarihsel gelişimini açıklar.
İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için siyasal düşünce ve iletişim bilgisini sentezler.
Özgürlük, eşitlik, adalet, katılım, kamuoyu, demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde kavrar ve açıklar.
İletişim tarihi ile siyasal düşünce tarihi arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar.
Siyasal iletişim alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili siyaset, iletişim ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve düşünceleri tarihsel bağlamı içinde bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar.
iletişim tarihi ile siyasi tarih arasındaki bağlantıları anlamak ve açıklar.
İdeoloji, iktidar, kamuoyu, propaganda, sivil toplum, ikna, seçim ve demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde kavrar ve açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Siyasal düşünce tarihinin kökenleri ve günümüze dek gelen gelişmeleri ile iletişim çalışmaları arasında bağ kurulması.

Dersin İçeriği : Eski Yunan´dan başlayarak, Roma, ortaçağ, yeni çağ, modernleşme süreci ve postmodern düşünceler işlenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Siyasal Düşünceler Tarihine Giriş - Ders
2 Eski Yunan´da siyasal ve sosyal yapı Ödev-Okuma Litaratür ve Yorum.
3 Eski Yunan Siyasal Düşüncesi Ödev-Araştırma Yorum ve tartışma
4 Socrates, Aristo ve Platon. Ödev- Okuma Yorum ve Tarıtışma
5 Roma´da Politik ve Sosyal Yapı Araştırma Literatür ve yorum.
6 Roma Siyasal Düşüncesi Ödev- Okuma Yorum ve Tartışma
7 Ortaçağ Batı Siyasal Düşüncesi Ödev-Okuma Sunum ve tartışma
8 Ortaçağ İslam siyasal düşüncesi Ödev-Okuma Sunum ve tartışma
9 Ara Sınav Dosyadaki tüm notlar Yazılı sınavda bilgi ve yorum
10 16. ve 17. Yüzyıl Batı Siyasal Düşüncesi Araştırma sunum ve tartışma
11 Modernite ve liberalism Ödev- Okuma Ders ve Tartışma
12 Milliyetçilik ve ulus-devlet Okuma ve Araştırma Yorum ve tartışma
13 Sosyalizm, komünizm ve faşizm Okuma ve araştırma Yorum ve tartışma
14 Yeni toplumsal hareketler ve Yeni liberalism Ödev - Araştırma Sunuş ve tartışma
15 Genel değerlendirme Dosyadaki tüm notlar Litaratür, yorum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Dosyadaki tüm notlar Yazılı sınavda bilgi ve yorum.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi, M. Ali Ağaoğulları, İletişim Yayınları, 2011
 Minerva´nın Baykuşu: Batı Siyasi Düşünce Tarihi, Jeffrey Abramson, Çeviren: İbrahim Yıldız, Dipnot Yayınları, 2013
 Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası, Eser Köker, İmge Kitabevi Yayınları, 2007
 Siyasal Düşünceler Tarihi, Alaaddin Şenel, İmge Kitabevi Yayınları, 2011
 Feodal Toplumdan 20. Yüzyıla, Leo Huberman, Çeviren: Murat Belge, İletişim Yayınları, 2012
 Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi, Mete Tuncay, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 4
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 2
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 4
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 4
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 3
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 1
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 5
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 1
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 1
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 1
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 2
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 4
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 5
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 0
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 1
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3