Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Dünya Sineması

Dersin Kodu : AS 202

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FIRATBERKSUN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünyanın farklı coğrafyalarındaki sinema anlatılarını tarihsel arkaplanıyla açıklar.
Bağımsız dünya sinemasının önemli filmlerini, yönetmenlerini, şahsiyetlerini tanır.
Bağımsız Dünya Sinemasını tanır ve film anlatılarını Hollywood sinemasıyla karşılaştırabilir.
Sinema kuramıyla ilgili temel kavramları filmlerin farklı okumaları üzerinden tanır.
Sinemanın farklı sanat dallarıyla bağlantılarını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya’nın farklı coğrafyalarındaki sinema üretimlerini ve anlatılarını tarihsel perspektif içinde ele almaktır.

Dersin İçeriği : Dersin odak alanı,Hollywood Sineması´nın yanı sıra ağırlıklı olarak Hollywood Sineması dışındaki bağımsız dünya sineması olacak, çeşitli ülkelerin sinemaları tarihsel perspektifi içinde estetik, kültürel ve ideolojik ard alanına bakılarak incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, sinema salonu.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş; ders ile ilgili temel bilgiler, kurallar, yöntem hakkında açıklamalar
2 Avrupa Sineması (İngiltere, İspanya, Almanya, İtalya, İskandinav Ülkeleri, Fransa, Rusya, Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve diğer Doğu Avrupa Ülkeleri) I Okuma, film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
3 Avrupa Sineması (İngiltere, İspanya, Almanya, İtalya, İskandinav Ülkeleri, Fransa, Rusya, Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve diğer Doğu Avrupa Ülkeleri) II Okuma ve film izleme Literatür, film izleme, yorum, tartışma
4 Avrupa Sineması (İngiltere, İspanya, Almanya, İtalya, İskandinav Ülkeleri, Fransa, Rusya, Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve diğer Doğu Avrupa Ülkeleri) III Okuma, film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
5 Avrupa Sineması (İngiltere, İspanya, Almanya, İtalya, İskandinav Ülkeleri, Fransa, Rusya, Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti ve diğer Doğu Avrupa Ülkeleri) IV Okuma ve film izleme Literatür, film izleme, yorum, tartışma
6 Yeni Türkiye Sineması Okuma, film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
7 Yeni İran Sineması Okuma, film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Asya Sineması (Çin, Tayvan, Hindistan, Kore, Singapur ve Vietnam) I Okuma ve film izleme Literatür, film izleme, yorum, tartışma
10 Asya Sineması (Çin, Tayvan, Hindistan, Kore, Singapur ve Vietnam) Okuma ve film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
11 Uzakdoğu (Japonya) Okuma ve film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
12 Latin Amerika (Brezilya, Meksika, Küba, Arjantin) I Okuma ve film izleme Literatür, film izleme, yorum, tartışma
13 Latin Amerika (Brezilya, Meksika, Küba, Arjantin) Okuma ve film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
14 Amerikan Bağımsız Sineması Okuma ve film izleme, ödev Literatür, film izleme, yorum, tartışma
15 Afrika Okuma ve film izleme Literatür, film izleme, yorum, tartışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sinema Dergileri: SineSine, Altyazı
 Michael Ryan ve Douglas Kellner (1997) Politik Kamera, Çev. Elif Özsayar, Ayrıntı Yayınları
 Ders süresince ek okumalar verilecektir.
 İzlenecek film listesi verilecektir. Film gösterimlerine katılmak zorunlu olacaktır.
 Geoffrey Nowell-Smith (Ed.) (2003) Dünya Sinema Tarihi, Çev. Ahmet Fethi, Kabalcı Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 3
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 3
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 3
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 0
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 4
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 5
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 3
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 1
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 0
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 0
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 4
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 0
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 2 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3