|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojiye Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilecek. 2. Bu sayede insanı çeşitli özellikleriyle tanıyacak, 3.İnsan davranışlarının içsel ve dışsal nedenlerini açıklayabilecek, 4. Duyum ve algı yasalarının davranışlar üzerindeki etkilerini çözümleyebilecek, 5. Belleğin özelliklerini listeleyebilecek, 6.İnsanı harekete geçiren güdüleyicileri açıklayabilecek, 7.Kendini ve kişilik özelliklerini tanıyacak, 8.Sosyal ortamda bireyin davranışlarını betimleyebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin bireyin duygu, düşünce, davranışlarını ve bunların altında yatan süreçleri açıklayıp analiz edebilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikolojinin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, duyum ve algı, öğrenme, bellek, motivasyon, gelişim, kişilik kuramları ve psikopatoloji gibi konuları kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikoloji Bilimi |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Psikolojik Akımlar |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Duyum ve Algı |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Bellek |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Düşünce ve Dil |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Güdülenme |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Heyecan |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
İlgili kaynakları okumak |
Yazılı-sözlü sınav |
|
9 |
Stres ve Başa Çıkma Yolları |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Gelişim ve Gelişim Kuramları |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Yaşam Boyu Gelişim |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Kişilik ve Kişilik Kuramları |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Psikopatoloji ve Psikoterapi |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Sosyal Davranış |
İlgili kaynakları okumak |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Final Sınavı |
İlgili kaynakları okumak |
Yazılı-sözlü sınav |
|
16/17 |
Final Sınavı |
İlgili kaynakları okumak |
Yazılı-sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
CÜCELOĞLU, D. (1991) "İnsan ve Davranışı",İstanbul, Remzi Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
5 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
0 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
1 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
0 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
2 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
4 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
4 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|