Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Hakları

Dersin Kodu : OSC412

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk ve çocuk haklarının önemli açıklar
Çocuk hakları ile ilgili uygulamaları takip eder
Çocuk haklarının duyarlılık kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk haklarının korunması ve çocuk hukuku hakkında bilgi öğrenir, çocuk haklarının duyarlılık kazanır

Dersin İçeriği : Çocuk ve çocuk haklarının önemli açıklar, çocuk hakları ile ilgili uygulamaları takip eder, çocuk haklarının duyarlılık kazanır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuk Hukuku ve Çocuk Haklarının Önemi Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
2 Çocuk Haklarının Tarihsel Gelişimi Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
3 Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Haklar Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
4 Ailede çocuğun korunması ve hakları Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
5 Hukukta çocuk kavramı Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
6 Çocuğun Soybağı Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
7 Evlât Edinme Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
8 Arasınav Ara sınava hazırlık yazılı sınav, öğrenci, portfolyosu
9 Soybağının Genel Hükümleri Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
10 Vesâyetin Anlamı, Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
11 Velâyet ve vasiyet arasındaki fark ve Çeşitleri Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
12 Çocuğun Vesâyet Altına Alınması Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
13 Çocuğun Temel Hakları Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
14 Korunmaya Muhtaç Çocukların Hakları Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
15 Çocuğun İstismardan ve İhmalden Korunma Konu ile ilgili konuların okunması, bireysel çalışma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, beyin fırtınası
16/17 Final Finale hazırlık yazılı sınav, öğrenci, portfolyosu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akyüz, E. (2010). Çocuk Hukuku, Çocuk Hakları ve Korunması, PegemA Yayınları , Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 3
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4