|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Öncesinde Davranış Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Davranış yönetimi ile ilgili kavramları açıklar. Sınıf içerisinde görülen davranış problemlerini listeler. Davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımları açıklar.
Genel Sistemler Kuramını ve bu kuramın sınıf içi uygulamalara uyarlanmasını açıklar. Davranış değiştirme sürecni açıklar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarını, davranış ve uyum problemi gösteren çocukları anlamaları ve sınıf içinde bu tür davranışlarla başa çıkabilmeleri için hazırlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Davranış yönetimi ile ilgili kavramların tanımı, Sınıf içerisinde görülen davranış problemleri, davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımlar, Genel Sistemler Kuramı ve bu kuramın sınıf içi uygulamalara uyarlanması, davranış değiştirme süreci. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği hakkında bilgilendirme |
yok |
tartışma |
|
2 |
Davranış yönetimi ile ilgili kavramların tanımı, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
3 |
Sınıf içerisinde görülen davranış problemleri, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
4 |
Davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımlar, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
5 |
Davranış yönetimine yönelik farklı kuramsal yaklaşımlar, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
6 |
Genel Sistemler Kuramı ve bu kuramın sınıf içi uygulamalara uyarlanması, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
7 |
Genel Sistemler Kuramı ve bu kuramın sınıf içi uygulamalara uyarlanması, |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
yazılı |
|
9 |
Davranış değiştirme süreci. |
verilen makaleleri okuma |
Sunum ve tartışma |
|
10 |
Örnek davranış problemi analizi ve pratik uygulama örnekleri |
Örnek davranış problemi durumları araştırmal ve sınıfa getirmek |
Küçük grup çalışması, drama, tartışma |
|
11 |
Örnek davranış problemi analizi ve pratik uygulama örnekleri |
Örnek davranış problemi durumları araştırmal ve sınıfa getirmek |
Küçük grup çalışması, drama, tartışma |
|
12 |
Örnek davranış problemi analizi ve pratik uygulama örnekleri |
Örnek davranış problemi durumları araştırmal ve sınıfa getirmek |
Küçük grup çalışması, drama, tartışma |
|
13 |
Örnek davranış problemi analizi ve pratik uygulama örnekleri |
Örnek davranış problemi durumları araştırmal ve sınıfa getirmek |
Küçük grup çalışması, drama, tartışma |
|
14 |
Örnek davranış problemi analizi ve pratik uygulama örnekleri |
Örnek davranış problemi durumları araştırmal ve sınıfa getirmek |
Küçük grup çalışması, drama, tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
tüm okuma materyallerini gözden geçirmek |
Küçük grup çalışması, tartışma |
|
16/17 |
final |
Sınava hazırlık |
yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
2 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
5 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|