Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kavram Gelişimi Ve Eğitimi

Dersin Kodu : OSC204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kavramın tanımını bilir
Kavramın özelliklerini açıklar
Kavram oluşturma teorilerini açıklar
Kavram oluşturmada sınıflama ve soyutlamanın rolünü örneklerle açıklar
Kavram içerik ögelerini bilir
kavram analizi yapar
Çocuklarda kavramsal gelişiminin nasıl meydana geldiğini ve kavram gelişim teorilerini açıklar
kavram yanılgısının ne olduğunu, nasıl meydana geldiğini, okul öncesi çocuklarında sıkça karşılaşılan kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir, kavram yanılgılarını önleme konusunda öneriler ortaya koyar
Kategorizasyonun ne olduğunu ve okul öncesi dönem çocuklarının kullandığı kategori türlerine bilir
Okul öncesi dönem çocuklarına farklı kategorilerin öğretilmesi amacıyla etkinlikler planlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Dersin amacı, öğrencilerin kavramın tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, erken çocuklukta kavram gelişiminde etkili faktörler ve kavram öğretmede farklı yaklaşım yöntemler konularında bilgi ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Kavram nedir?, Kavramın özellikleri, kavram oluşum teorileri, sınıflama ve soyutlama, kavram içerik ögeleri, kavram analizi, çocuklarda kavram gelişimi, kavram yanılgıları, kategorizasyon

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kavram nedir? Kavramın özellikleri nelerdir? Tartışma
2 Kavram oluşturma teorileri Tartışma
3 Sınıflandırma ve soyutlama Tartışma, küçük grup çalışması
4 Kavram içerik ögeleri Tartışma, küçük grup çalışması
5 Kavram analizi Tartışma, küçük grup çalışması
6 Kavram analizi Tartışma, küçük grup çalışması
7 Ara sınav
8 Çocuklarda kavramsal gelişim Tartışma
9 Çocuklarda kavramsal gelişim Tartışma
10 Kavram yanılgıları Tartışma, küçük grup çalışması
11 Kategorizasyon Tartışma, küçük grup çalışması
12 Okul öncesi dönemde kavram eğitimi Tartışma, küçük grup çalışması
13 Okul öncesi dönemde kavram eğitimi Tartışma, küçük grup çalışması
14 Okul öncesi dönemde kavram eğitimi Tartışma, küçük grup çalışması
15 Yıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Girgin, G., & Günşimşek, I (2005). Oyunlarla kavram öğretimi ve etkinlik örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
 Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi.
 Vuran, S., & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 5
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 2
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 5
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 3
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 2
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 2
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 1
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 1
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4