|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kavram Gelişimi Ve Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC204 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. DURMUŞ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kavramın tanımını bilir Kavramın özelliklerini açıklar
Kavram oluşturma teorilerini açıklar Kavram oluşturmada sınıflama ve soyutlamanın rolünü örneklerle açıklar Kavram içerik ögelerini bilir kavram analizi yapar Çocuklarda kavramsal gelişiminin nasıl meydana geldiğini ve kavram gelişim teorilerini açıklar kavram yanılgısının ne olduğunu, nasıl meydana geldiğini, okul öncesi çocuklarında sıkça karşılaşılan kavram yanılgılarının neler olduğunu bilir, kavram yanılgılarını önleme konusunda öneriler ortaya koyar Kategorizasyonun ne olduğunu ve okul öncesi dönem çocuklarının kullandığı kategori türlerine bilir Okul öncesi dönem çocuklarına farklı kategorilerin öğretilmesi amacıyla etkinlikler planlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilerin kavramın tanımı, özellikleri, sınıflandırılması, erken çocuklukta kavram gelişiminde etkili faktörler ve kavram öğretmede farklı yaklaşım yöntemler konularında bilgi ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kavram nedir?, Kavramın özellikleri, kavram oluşum teorileri, sınıflama ve soyutlama, kavram içerik ögeleri, kavram analizi, çocuklarda kavram gelişimi, kavram yanılgıları, kategorizasyon |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kavram nedir? Kavramın özellikleri nelerdir? |
|
Tartışma |
|
2 |
Kavram oluşturma teorileri |
|
Tartışma |
|
3 |
Sınıflandırma ve soyutlama |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
4 |
Kavram içerik ögeleri |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
5 |
Kavram analizi |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
6 |
Kavram analizi |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Çocuklarda kavramsal gelişim |
|
Tartışma |
|
9 |
Çocuklarda kavramsal gelişim |
|
Tartışma |
|
10 |
Kavram yanılgıları |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
11 |
Kategorizasyon |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
12 |
Okul öncesi dönemde kavram eğitimi |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
13 |
Okul öncesi dönemde kavram eğitimi |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
14 |
Okul öncesi dönemde kavram eğitimi |
|
Tartışma, küçük grup çalışması |
|
15 |
Yıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Girgin, G., & Günşimşek, I (2005). Oyunlarla kavram öğretimi ve etkinlik örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Karataş Coşkun, M. (2011). Kavram öğretimi. Adana: Karahan Kitabevi.
Vuran, S., & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
5 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
5 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
3 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
2 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
2 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
1 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|