|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefi akımları ve bu akımların eğitime yansımalarını bilir. Eğitim felsefelerinin eğitim programı ögelerini nasıl etkilediğini kavrar. Türk eğitim sistemine yön veren eğitim felsefesi akımlarını açıklar. Dünyada ve Türkiye´deki eğitim felsefecilerinin görüşlerini yorumlar. Farklı ülkelerin eğitim sistemine yön veren felsefi altyapılarını görebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimin temel kavram ve problemlerini kavramak, eğitimi felsefi bir bakışla ele alabilmek, öneriler oluşturabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğrenciler temel eğitim felsefesi kavramlarını edinmeleri ve bu felsefelerin eğitim uygulamalarına nasıl yön verdiğini kavramları beklenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R1-106 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe nedir |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Felsefe ve bilim ilişkisi |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Felsefenin alanları |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Felsefenin alanları |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Felsefe ve eğitim ilişkisi |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Felsefe hedeflere nasıl yön verir |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Felsefe ve içerik ilişkisi |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
Politik sistemler ve eğitim |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Ekonomik sistemler ve eğitim |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Eğitim felsefesi akımları |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Eğitim felsefesi akımları |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Türk eğitim sistemin dayandığı felsefeler |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Eğitim Felsefecileri |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Eğitim Felsefecileri |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara. |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Veysel Sönmez (2009). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.
Gerald L. Gutek (2001). Eğim Felsefesi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınları, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
2 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
2 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
1 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
4 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
2 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|