Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : MGU 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN
Prof.Dr. SERAP ÇABUK
Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI
Prof.Dr. AZMİ YALÇIN
Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK
Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN
Doç.Dr. ARZU UZUN
Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL
Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN
Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR
Doç.Dr. MEHMET TURAN
Doç.Dr. HİLAL İNAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU
Prof.Dr. ÜNAL AY
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.ÜNSAL MEMİŞ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.A.BURAK NAKIBOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERTDEMİRCİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Problem çözme konusundaki temel aşamaları uygular.
Seçilen işletme anabilim dalı ile ilgili özel bir konuda danışman gözetiminde araştırma yapar.
Araştırdığı konuyu uzmanlardan oluşan bir gruba sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı İşletme Anabilim Dalında Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından Lisansüstü programına kabul edilen Yüksek Lisans öğrencileri için, danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılmasıdır

Dersin İçeriği : İşletme biliminde özel konular

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : IIBF


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
2 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
3 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
4 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
5 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
6 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
7 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
8 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
9 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
10 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
11 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
12 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
13 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
14 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
15 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme
16/17 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme kaynak okuma Danışman ile karşılıklı anlatım, tartışma ve elde edilen sonuçları düzenleme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Danışman gozetiminde secilen konu ile ilgili herturlu turkce ve yabancı dillerde yazılan kitap, makale ve diğer materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 4
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 4
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 4
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 4
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 5
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 4
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 4
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 5
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 4
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 4
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6