|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Analitik Kimya Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
TBB-629 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EMİN BÜLENT ERENOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Analitik Kimya´nın Tarım Bilimleriyle ilişkisini ileri düzeyde tanır Analitik çalışmalarda ve Tarım Bilimlerinde mevcut çalışma alanlarında kullanılan Klasik, Elektrokimyasal, Spektrokimyasal, Kinetik ve Kromatografik Analiz yöntemlerini ve kullanım alanlarını bilir Analitik Kimya çalışmalarında gereksinim duyulan enstrümanlar ve kullanımları hakkında yeterli bilgiye sahip olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Tarım Bilimleri alanında uzmanlık düzeyinde yeterliliğe sahip olarak yüksek lisans eğitimlerini tamamlamak isteyen öğrencilere Analitik Kimya alanında ileri düzeyde hesaplamalar, ölçüm teknikleri ve ölçüm cihazları hakkında detaylı bilgiler vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, analitik kimya ve önemi, analitik kimyada kullanılan kimyasallar, gereçler ve temel işlemler, laboratuvar güvenliği, analitik kimya hesaplamaları, kimyasal analizde hatalar, numune alma, standardizasyon ve kalibrasyon ve yöntemleri, sulu çözeltilerde kimyasal denge, klasik, elektrokimyasal, spektrokimyasal, kinetik ve kromatografik analiz yöntemleri ve bunlarda kullanılan ölçüm cihazları hakkında laboratuvar çalışmalarıyla desteklenen ileri düzeyde teorik bilgiler verilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Analitik kimya ve önemi |
Internet okuması |
Düz anlatım |
|
2 |
Analitik kimyada kullanılan kimyasallar, gereçler ve temel işlemler ve laboratuvar güvenliği |
Ders notları ve internet okunması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
3 |
Analitik kimyada temel hesaplamalar |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar, ev ödevi |
|
4 |
Kimyasal analizde hatalar, numune alma, standardizasyon ve kalibrasyon ve yöntemleri |
Ders notları ve internet okunması |
Düz anlatım, laboratuvar, ev ödevi |
|
5 |
Klasik analiz yöntemleri ve uygulamaları |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
6 |
Elektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
7 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (AAS) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar, |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders notları ve internet okuması |
Laboratuvar uygulaması |
|
9 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (AAS) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar, |
|
10 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (ICP-OES) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar, ev ödevi |
|
11 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (ICP-OES) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
12 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (UV-Visible Spektrofotometre) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar, ev ödevi |
|
13 |
Spektrokimyasal analiz yöntemleri ve uygulamaları (UV-Visible Spectrofotometre) |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
14 |
Kinetik analiz yöntemleri ve uygulamaları |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
15 |
Kromatografik analiz yöntemleri ve uygulamaları |
Ders notları ve internet okuması |
Düz anlatım, laboratuvar |
|
16/17 |
YIL SONU SINAVI |
Ders notları ve internet okuması |
Laboratuvar uygulaması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Analitik Kimya Temel İlkeler (I. ve II. Cilt) Çeviri Editörleri: Esma Kılıç ve Hamza Yılmaz, Bilgi Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekolojik tarım prensiplerini, sürdürülebilir ve ekolojik tarım açısından kavrayarak, bunların pratikte kullanımına katkı sağlar |
0 |
|
2 |
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
3 |
|
3 |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme ile diğer alanlar arasındaki etkileşimi kavrar |
4 |
|
4 |
Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak diğer mühendislik alanlarına da başvurarak toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine göre taksonomik sınıfını belirleme ve yeteneklerine göre sürdürebilirlik ilkesine uygun olarak kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur |
0 |
|
5 |
Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizlerinin uygulanması, adaptasyonu ve ortama modifiyesi noktasında yetkinlik kazanır ve projeler üretir |
2 |
|
6 |
Kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe dökme noktasında donanımını artırır |
2 |
|
7 |
Toprakların muhafaza edilmeleri, her türlü amaç dışı kullanımlara ve kirlenmeye karşı korunmaları için değerlendirme yapacak her türlü teorik bilgiyi diğer alanlarla ilişkisini de kavrayarak kullanır |
0 |
|
8 |
Toprakları, toprakların bileşenlerini ya da toprakların içinde bulunduğu süreci analiz etme ve onların sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de içine alacak boyutlarda mevcut problemlere çözüm olabilecek bir araştırma planlar/uygular veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur |
5 |
|
9 |
Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlamasında karşılaşılan sorunları bertaraf etmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yapabilir |
3 |
|
10 |
Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi noktasında projeler üretir |
5 |
|
11 |
Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır |
0 |
|
12 |
Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır |
2 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetkinliğine sahip olur |
0 |
|
14 |
Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır |
2 |
|
15 |
Alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır |
0 |
|
16 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer |
0 |
|
17 |
İngilizce olarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir |
0 |
|
18 |
Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir |
0 |
|
19 |
Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir ve denetler |
0 |
|
20 |
Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 166 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|