Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oyun Ve Çocuk Kültürü |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC305 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
oyun ile ilgili kavramları ve tanımları açıklar oyun kuamlarını açıklar akran kültürü ile ilgili kavram ve tanımları açıklar Akran kültürününün özelliklerini ve eğitimdeki, önemini açıklar oyun ile akran kültürü arasındaki ilişkiyi açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocukların doğal olarak oynadıkları dramatik oyunu anlamak ve çocukların kendi aralarında oluşturdukları akran kültürünü tanımak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Oyunun tanımı, özellikleri, önemi, oyun kuramları, akran kültürünün tanımı, önemi ve özellikleri ile oyun ve akran kültürü arasındaki ilişki |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi |
yok |
tartışma |
|
2 |
Oyunun tanımı ve özellikleri |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
3 |
Oyun ve iş arasındaki ilişki |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
4 |
oyun kuramları (geleneksel yaklaşımlar) |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
5 |
oyun kuramları (modern yaklaşımlar) |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
6 |
oyun kuramları (modern yaklaşımlar) |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
7 |
oyun ve öğretmen ilişkisi |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
8 |
vize |
sınava hazırlık |
test |
|
9 |
akran kültür tanımı ve özellikleri |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
10 |
akran kültürünün sınıf içerisindeki rolü |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
11 |
akran kültürü ile okul kültürü arasındaki ilişki |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
12 |
akran kültürünün eğitimdeki yeri |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
13 |
akran kültürü ile oyun arasındaki ilişki |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
14 |
akran kültürünün örnek olaylar üzerinden çözümlenmesi |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
sunum ve tartışma |
|
15 |
genel değerlendirme |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
tartışma |
|
16/17 |
final |
sınava hazırlık |
test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
2 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
3 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
4 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|