Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kukla Tasarımı

Dersin Kodu : OSC309

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Erken çocukluk eğitiminde kuklalarla ilgili temel kavramları açıklar
Erken çocukluk eğitiminde kuklaların önemini açıklar
El kuklası, gölge kukla, vücut kuklası gibi bazı kuklaları tasarlar
El kuklası, gölge kukla, vücut kuklası gibi bazı kuklaları kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Erken çocukluk döneminde kuklalarla iligli temel kavramları açıklar ve önemini farkeder. Bazı kuklaları yapar ve kullanır

Dersin İçeriği : Erken çocukluk döneminde kuklalarla iligli temel kavramları açıklar ve önemini farkeder. Bazı kuklaları yapar ve kullanır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde kuklalarla ilgili temel kavramları açıklar Konu ilgili kaynakları okur Anlatım, gösterme, beyin fırtınası
2 Erken çocukluk eğitiminde kuklaların önemini açıklar Konu ilgili kaynakları okur Anlatım, gösterme, beyin fırtınası
3 El kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
4 Parmak kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
5 Yüzük kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
6 Kese kağıdı kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
7 Kaşık kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
8 Ara sınav Arasınava hazırlık Öğrenci portfolyosu
9 Külah kuklası planlar ve yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
10 Gölge kuklası planlar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
11 Gölge kuklası yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
12 Vücut kuklası planlar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
13 Vücut kuklası yapar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
14 Çorap kuklası yapar ve planlar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
15 Eldiven kuklası yapar ve planlar Bireysel çalışma Anlatım, takım çalışması, gösterme, beyin fırtınası
16/17 Final Final sınavına hazırlık Öğrenci portfolyosu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Champlin, C. (1998). storytelling with puppets, American Lİbrary Association, Chicago, USA.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 5
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 3
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 0
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 0
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 0
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 9 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4