|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik |
|
Dersin Kodu |
: |
OGK303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel İstatistik kavramları açıklar Merkezi eğilim ölçülerini açıklar Dağilma ölçülerini açıklar Korelesyon tekniklerini açıklar Hipotez testini tanımlar Fark testlerini açıklar Ki-kare analizini açıklar SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel veri analizini yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu kursun temel amacı eğitimde uygulanan temel istatistik kavramlarını kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan parametrik ve parametrik olmayan tekniklerin uygulamalarını yürütebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel istatistik kavramları, betimleyici istatistikler, korelasyon, hipotez testi, fark testleri, ki-kare analizi, SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel veri analiz yapma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dünya Bankası Labaratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İstatistik kavramlar
-Değişken türleri
-Ölçme ve Ölçek türleri |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma
|
|
2 |
Verilerin düzenlenmesi
-Özgün frekans tablosunun oluşturulması
-Araştırmalarda kullanılan frekans yüzde tablolarını incelenmesi
|
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
3 |
Merkezi eğilim ölçüleri
-Dal yaprak grafikleri, tepe değer, ortanca, aritmetik ortalama,
-Tepe değer, ortanca ve ortalamanın karşılaştırılması
|
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
4 |
Dağılma ölçüleri
-Standart sapma
-Varyans |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
5 |
Korelasyon teknikleri
|
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
6 |
SPSS paket programı tanıtılması
-Değişken tanımlama
-Bazı komutların tanıtılması |
|
Gösterip-yaptırma |
|
7 |
SPSS paket programı kullanarak veri girişi yapma |
|
Gösterip-yaptırma |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Hipotez testleri
-Hipotez testi basamakları
|
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım |
|
10 |
Fark testleri
-Bağımsız gruplar t testi |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
11 |
Fark testleri
-Bağımlı gruplar t testi |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
12 |
Bağımlı ve Bağımsız gruplar t-testi örnek uygulamaları |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Gösterip yaptırma
Tartışma
|
|
13 |
Tek yönlü varyans analizi |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma |
|
14 |
Tek yönlü varyans analizi örnek uygulamaları |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Gösterip yaptırma
Tartışma
|
|
15 |
Non parametrik testler
-ki-kare analizi |
Büyüköztürk (2010) ilgili bölüm |
Düz anlatım
Tartışma
Gösterip yaptırma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Büyüköztürk, Ş, (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Publications
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
14 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|