Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sanatsal Biçimlendirme Ve Tasarım

Dersin Kodu : SAA105

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. KAZIM ARTUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanatsal tasarımların ne olduğu, nasıl gerçekleştirildiğini kavrar
İki ve üç boyutlu sanatsal etkinlikleri ayırt eder.
Artistik tasarım/biçimlendirme becerileri gelişir.
Görsel kültür ve görsel okuma gelişir.
Sanatsal olan ve olmayan (Estetik) eserlerin ayırımını yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SAA105 Sanatsal Biçimlendirme Ve Tasarım

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanatsal biçimlendirmede iki ve üç boyut kavramının araştırılması. Tasarım, yöntem ve tekniklerin kazandırılması, uygulamalar yoluyla pekiştirilmesi.

Dersin İçeriği : Sanatta tasarım nasıl gerçekleşir? İki ve üç boyutlu tasarımlar Tasarımların projelendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sanat eğitimi dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sanatta iki ve üç boyut kavramı üzerine bilgilendirme Sanat eğitiminde iki ve üç boyutlar kavramlar üzerinde bilgilendirme yapmak. Anlatım ve örnek görseller
2 Üç boyutlu soyut/sanatsal tasarımları nasıl gerçekleştirebiliriz.? Üç boyutlu tasarımların/projelerin nasıl hazırlanacağına ilişkin açıklamalar yapmak, kullanılacak araç-gereçleri tanımlamak. Anlatım ve örnekler
3 Üç boyutlu geometrik biçimlerin açılımını nasıl yaparız? Üç boyut etkisini verecek geometrik tasarımların çizimi. Çizimlerin kartonlara transferi üzerinde bilgilendirme. Örnek pratiklerin gösterilmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
4 Üç boyutlu farklı geometrik biçimlerin sunumu Üç boyutlu, farklı geometrik biçimlerin farklı renklerdeki kartonlara transferinin öğrenci tarafından gerçekleştirilmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
5 Kullanılacak / tercih edilecek renkler üzerinde bilgilendirme Kullanılacak renklerin saptanması Anlatım ve atölye etkinlikleri
6 Three-dimensional geometric designs give the effect of drawing. Information on the transfer of the drawings on cardboard. Display Model practices. Kullanılacak renklerin saptanması. Boyutların belirlenmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
7 Tasarımların çok yönlü olarak ilişkilendirilmesi Tamamlanan bazı tasarımların/geometrik biçimlerin birbirleriyle ilişkilendirilmesi, Anlatım ve atölye etkinlikleri
8 Ara sınav
9 Geometrik biçimlerin boyutlarının değiştirilmesi. Farklı renk ve biçimlerdeki geometrik biçimlerin boyutlarının değiştirilmesi/saptanması. Anlatım ve atölye etkinlikleri
10 Tasarımların kurgulanması Tasarımların biçimlendirilmesine/kurgulanmasına yönelik uyarı ve açıklamaların yapılması. Anlatım ve atölye etkinlikleri
11 Tasarımların kurgulanması Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
12 Tasarımların kurgulanması Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
13 Tasarımların kurgulanması Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
14 Tasarımların kurgulanması Tamamlanan farklı biçimlerdeki geometrik şekillerin artistik bir projeye dönüştürülmesi. Anlatım ve atölye etkinlikleri
15 Tamamlanan tasarımların sunulması ve sonlandırılması Kurgusu tamamlanan tasarımların öğrenci tarafından ve sınıfça kritiğinin hazırlanması. Anlatım ve atölye etkinlikleri
16/17 FİNAL / Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artut, Kazım (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
 Pekmezci, Hasan. (2008). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. sınıflar) Öğretmen Klavuz Kitabı. Editör: H. Pekmezci. Yazarlar: E. Peşkersoy ve O. Yıldırım. MEB Devlet Kitapları, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 3
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 2
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 3
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 3
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 3
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3