|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa Birliği Hukuku |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 433 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. A. ASLIBİLGİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dersi alan ogrencinin AB kurumsal hukukunun temel ilkelerine asina olmasi ve ictihat hukuku yardimiyla Birlik hukuki yapisina hakim olmasi beklenmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Avrupa Birligi hukuku dersi Birligin kendine ozgu yapisi basta olmak uzere, tarihsel gelisim, Birlik hukukunun kaynaklari ve kurumsal yapi uzerinde durulmaktadir. Bu kapsamda kurumsal yapi, bu yapida yer alan kurumlar ve bunlarin gorev tanimlari, soz konusu yapinin olusmasinda etkili ve Divan tarafindan yaratilan hukuk ve Antlasma degisiklikleri konularinda ogrencilerin fikir sahibi olmasi amaclanmaktadir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Avrupa Birliginin tarihcesi, Avrupa Birligi hukukunun kaynaklari. Birlik hukukuna hakim olan temel iìlkeler ve Birligin kurumsal yapisi baslica konular olarak bu ders kapmasinda incelenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa Bütünleşmesinin Tarihsel Gelişimi |
Okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
2 |
Avrupa Bütünleşmesinde Derinleşme |
Okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
3 |
Avrupa Birliği hukukunun kaynakları |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
4 |
Birlik hukuku ulusal hukuk ilişkisi |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
5 |
Doğrudan etki ve öncelik ilkesi |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
6 |
Avrupa Birliğinde temel hak koruması |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
7 |
Avrupa Birliğinin kurumsal yapısı |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Avrupa Birliğinde karar alma süreçleri |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
10 |
Avrupa Birliği Zirvesi |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
11 |
Avrupa Birliği Bakanlar Konseyi |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
12 |
Avrupa Komisyonu |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
13 |
Avrupa Parlamentosu |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
14 |
Avrupa Birliği Adalet Divanı |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
15 |
Sayıştay
Avrupa Merkez Bankası |
okuma |
ders anlatımı, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Craig, Paul/De Burca Grainne, EU Law. Oxford University Press, Oxford 2012.
Bozkurt Enver/Ozcan Mehmet/Koktas ARif, Avrupa Birligi Hukuku, Yetkin yayinevi, Ankara 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
2 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
3 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
2 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
3 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|