|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dış Politika Analizi |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 344 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi basariyla tamamlayan ogrenciler, Dis politika analizi teorilerine ve dis politika yapimini etkileyen faktorlere iliskin bir anlayis kazanir, Herhangi bir dis politika olayini bir cok perspektif ile analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, ogrencilerin dis politika analizinin teorik altyapisini anlamalarina yardimci olmayi ve ornek dis politika olayları uzerinden analitik dusunme becerilerini gelistirmeyi hedeflemektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, dis politika yapım sürecinin isleyisi, dis politikanın olusturulmasinda ve anlasilmasinda etkili olan ic ve dis faktorleri ve bu surecte rol alan aktorleri incelemektedir. Dis politika analizi teorileri ve ornek dis politika olaylari karsilastirmali bir perspektif ile islenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
I.I.B.F. Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giris ve Doneme Genel Bakis |
Yok |
Tartisma |
|
2 |
Dis Politika Analizi ve Kuramsal Yaklasimlar |
Kaynak Okuma |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
3 |
Dis Politika ve Dis Faktorler
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi
Odev |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
4 |
Bireysel Faktorler: Liderler, Kisilikler, Inanclar
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi
Odev |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
5 |
Liderler ve Liderlik Tarzlari
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi
|
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
6 |
Ic Faktorler: Grupici Karar Alma Sureci, Burokrasi
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
7 |
Cikar Gruplari ve Koalisyonlar
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
8 |
Ara Sinav |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ic Politika, Muhalefet, Kamuoyu |
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
10 |
Kultur, Kimlik |
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
11 |
Devlet Olmayan Aktorlerin Dis Politikasi
|
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
12 |
Vaka Incelemesi: Irak Savasi |
Kaynak Okuma
Ornek Vaka Incelemesi |
Sunum, Ders Anlatim, Tartisma |
|
13 |
Proje Sunumu |
Arastirma Projesi Sunumuna Hazirlik |
Ogrenci Sunumlari |
|
14 |
Proje Sunumu |
Arastirma Projesi Sunumuna Hazirlik |
Ogrenci Sunumlari |
|
15 |
Proje Sunumu |
Arastirma Projesi Sunumuna Hazirlik |
Ogrenci Sunumlari |
|
16/17 |
Final sinavi |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sonmezoglu, F. Uluslararasi Iliskiler ve Dis Politika Analizi, Istanbul: Der Yayinlari, 2012.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
4 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
0 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
3 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
5 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|