|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Din Ve Siyaset |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 228 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EMİNE ASLIÇOMO |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Din ve siyaset arasındaki çekişmenin ve güç savaşının sonuçlarını analiz etme yetisi kazanır. Günümüz politik arenasında bu çekişmenin izlerini fark eder. Uluslararası ilişkilerde daha farklı bir bakış açısına sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders din ve siyaset arasındaki ilişkiyi karşılaştırmalı perspektiften inceleyecektir. Derste bu iki nokta arasındaki ilişki anlaşıldıktan sonra "Neden seküler dünyada din her zamankinden daha önemli durumda?" şeklinde sorulara ülke örnekleri incelenerek cevap aranacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İslam, Hıristiyanlık, Yahudilik, Budizm, Hinduizm, Mısır, Pakistan, Endonezya, İran, Polonya, İsveç, İsrail, Tayland, Hindistan, Türkiye. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İslam |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
2 |
Hıristiyanlık |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
3 |
Yahudilik |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
4 |
Budizm |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
5 |
Hinduizm |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Mısır |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Pakistan, Endonezya, İran |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Polonya |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
10 |
İsveç |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
11 |
İsrail |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Tayland |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Hindistan |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
Türkiye |
Kaynak okuma, ödev hazırlama |
Ders anlatma, tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Ödev hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şerif Mardin. Türkiye´de Din ve Siyaset.
Robert Lee. Religion and Politics in the Middle East.
Steve Bruce. Politics and Religion.
Emin Göktaş. Din ve Siyaset.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
3 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
3 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
5 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|