Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lied ve Oratoryo II |
|
Dersin Kodu |
: |
SOP 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma, nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. Ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlar. Korrepetisyon ile birlikte oratoryolardan seçilmiş bölümleri ve liedleri müzikal ve teknik açıdan yorumlar. Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma becerisine sahiptir. Seslendirdiği eserin teması, müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi verebilir. Seslendirdiği eserle ilgili doğru cümleleme yapar ve artikülasyonunu doğru kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seçilmiş oratoryoların bölümlerinin ve liedlerin müzikal ve teknik açıdan yorumlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilere lied ve oratoryo çalışmaları yaptırılır. Bu çalışma için önceden belli bir repertuvar oluşturacak belli bir program izlenir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Şan Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun çağdaş döneme ait liedlerin seçilmesi ve deşifrelerinin yapılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
2 |
Eserlerle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
3 |
Eserler üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
4 |
Eserlerin eşlikli olarak dinlenmesi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
5 |
Eserlerle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
6 |
Eserlerin eşlikli olarak dinlenmesi ve eksiklerin tespiti |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
7 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun bir oratoryodan bir parça seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
8 |
Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
9 |
Eser üzerinde teknik çalışma ve yorum çalışması yapılması |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
10 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
11 |
Eserle ilgili artikülasyon ve çeviri çalışmaları |
Derse hazırlık |
Gösterim |
|
12 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi ve eksiklerin tespiti |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
13 |
Çalışılan eserlerin eşlikli olarak çalışılması |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
14 |
Repertuardaki eserlerin eşlikli olarak dinlenmesi ve eksiklerin tespiti |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
15 |
Genel prova |
Sınav provaları |
Gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Konser |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahne sanatlarından yola çıkarak geçmişten geleceğe tiyatro ve Opera sanatının gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
4 |
|
2 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
3 |
Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro ve Opera literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
5 |
|
5 |
Tiyatro-Oyunculuk ve Opera - Şan Sanatları öznelinde sahne sanatlarının yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım tekniklerini ve onların davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile ilişkisini bilir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
2 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk ve opera -şan sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
2 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
9 |
Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
10 |
Sahne sanatları ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro - Oyunculuk / Opera - Şan öznelinde Sahne Sanatları alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazandırır. |
0 |
|
12 |
Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
13 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir, sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
16 |
Profesyonel Sahne Sanatçısı (Tiyatro - Oyunculuk / Opera -Şan) nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
0 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
2 |
|
18 |
Sahne teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
19 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|