Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aile Danışmanı

Dersin Kodu : RPD423

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Aile ve evlilik kavramlarını öğrenme, aile yaşam döngüsünü öğrenme, sağlıklı ve sağlıklı olmayan aileleri kavrama ve öğrenme, aile ve evlilik danışması kuram ve tekniklerini öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı aile ve evlilik danışması ile ilgili teorik bilgileri ve yaklaşım ve yöntemleri öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; aile ve evlilik, aile tipleri, sağlıklı ve sağlıklı olamayan aile, aile yaşam döngüsü, aile danışması ve PDR, aile terapisi kuramları gibi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Aile ve Evlilik nedir? Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
2 Aile Tipleri Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
3 Sağlıklı ve sağlıklı olmayan aile Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
4 Aile yaşam döngüsü Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
5 Aileyi etkileyen stresörler Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
6 Aile danışması ve PDR Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
7 Vize Sınava çalışma Yazılı sınav
8 Psikoanalitik aile Terapisi ve teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
9 Sitem yaklaşımı, aile ve evlilik Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
10 Yapısal Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
11 Çözüm Odaklı Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
12 Anlatıma Dayalı Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
13 Adlerian Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
14 Bilişsel-Davranışçı Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
15 Stratejik Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama Soru-cevap, interaktif katılım ve düz anlatım.
16/17 Final sınavı Sınava çalışma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aile Danışmanlığı. Serap Nazlı. Evlilik Terapisi. I.Yalom Boşanma ve Çocuğunuz. Elissa P. Benedick, Catrine F. Brown Aile Terapisi Temelleri. Turan Akbaş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
2 Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler 4
3 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
4 Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar 4
5 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar 4
6 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar 5
7 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar 5
8 Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar 5
9 Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar 5
10 Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir 5
11 Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar 5
12 Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder 5
13 Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır 5
14 Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır 4
15 İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur 5
16 İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır 5
17 Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır 5
18 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır 5
19 Mesleki etik ilkelere uygun davranır 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4