Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Giysi Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SEMA YALÇIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme Estetik farkındalık gösterme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moda trendlerine uygun model analizleri ve ve belirlenen konulara yönelik alternatifler hazırlayabilme.Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme; çeşitli doku ve renk kombinasyonları gerçekleştirebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Figür, model ve malzeme bilgilerini almış olan öğrencinin moda (trenlerine uygun) faktörüne bağlı ve belirlenen konulara yönelik özgün giysiler tasarlaması; form,çizgi, doku ve farklı renklendirme teknikleri ile ifade edebilmesi ve yapılan çalışmaların özenli paftalar halinde sunulması. Farklı dokuma yüzeyleri yaratarak üç boyutlu modeller üzerinde giysiye dönüştürebilmesi. Koleksiyon bilgisinin oluşması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Tasarım Atölyesi 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenciler gardroplarından giysiler seçerek 4 adet kombinasyon oluşturacak şekilde çizer ve renklendirirler |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
2 |
Verilen kumaşlara bağlı olarak giysi tasarlamak- eskizleri yapmak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
3 |
Verilen kumaşlara bağlı olarak giysi tasarlamak- sunum paftaları hazırlamak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
4 |
Belirlenen giysilere bağlı kalarak bayan giysileri oluşturmak- eskizleri yapmak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
5 |
Belirlenen giysilere bağlı kalarak bayan giysileri oluşturmak- snm paftaları hazırlamak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
6 |
Dönem Ödevi:Belirlenen giyim mağazalarında koleksiyon araştırmaları yapılması |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
7 |
Kadın için kışlık giysi koleksiyonu hazırlamak (Desenli) -Tema:Sanatçı |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
8 |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
|
9 |
Kadın için kışlık giysi koleksiyonu hazırlamak (Desenli) -Tema:Sanatçı |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
10 |
Kadın için yazlık giysi koleksiyonu hazırlamak- Tema:Dönem |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
11 |
Kadın için yazlık giysi koleksiyonu hazırlamak- Tema:Dönem |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
12 |
Birim çoğaltarak üç boyutlu farklı yüzey dokuları oluşturmak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
13 |
Birim çoğaltarak üç boyutlu farklı yüzey dokuları oluşturmak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
14 |
Dönem ödevlerinin sunumu |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
15 |
Dönem ödevlerinin sunumu |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
16/17 |
Final |
Final |
Final |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
4 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
5 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
3 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
5 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|