Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : HİS-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SAİT POLAT
Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE
Prof.Dr. ÖZGÜL TAP
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır
Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir
Konusuyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
Etkili iletişim kurabilir
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : HİS 501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları
HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri
HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
2 Seminer konusunun belirlenmesi Literatür tarama, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
3 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
4 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
5 Çalışılan konu üzerine literatür taraması Literatür tarama, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
6 Literatür değerlendirmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
7 Literatür değerlendirmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
8 Literatür değerlendirmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
9 Literatür değerlendirmesi Makale inceleme, bireysel çalışma Okuma ve internet tarama
10 Seminer raporunun hazırlanması Bireysel çalışma Rapor hazırlama
11 Seminer raporunun hazırlanması Bireysel çalışma Rapor hazırlama
12 Seminer raporunun hazırlanması Bireysel çalışma Rapor hazırlama
13 Seminerin sunum için hazırlanması Bireysel çalışma Sunum hazırlama
14 Seminerin sunum için hazırlanması Bireysel çalışma Sunum hazırlama
15 Seminerin sunum için hazırlanması Bireysel çalışma Sunum hazırlama
16/17 Seminer sunumu Bireysel çalışma Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SCI, SCI-Expanded makaleleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. 0
2 Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. 0
3 Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. 0
4 Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. 0
5 Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. 0
6 Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. 0
7 Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. 0
8 Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. 0
9 Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. 0
10 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 0
11 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. 0
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 5
13 Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
14 Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. 5
15 Etkili iletişim kurabilir. 5
16 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
17 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3