Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
HİS-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAİT POLAT Prof.Dr. UFUK ÖZGÜ METE Prof.Dr. ÖZGÜL TAP Dr.Öğr. ÜyesiDr. HÜLYA ÖZGÜR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirleyerek etkin olarak kullanır Sunduğu konuyla ilgili bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir Konusuyla ilgili güncel gelişmeleri ve çalışmaları sözlü ve görsel olarak aktarabilir. Etkili iletişim kurabilir Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
HİS 501 Hücre İnce Yapısı ve Fonksiyonları HİS 502 Dokuların Temel Histolojik Özellikleri HİS512 Işık Mikroskopi Teknikleri I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinciyle bilgiyi öğrenme ve paylaşma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez danışmanı ve anabilim dalı öğretim elemanlarının ortak görüşü ile belirlenen, alanıyla ilgili bir konuyu hazırlayarak sunumunu yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
2 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
3 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
4 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
5 |
Çalışılan konu üzerine literatür taraması |
Literatür tarama, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
6 |
Literatür değerlendirmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
7 |
Literatür değerlendirmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
8 |
Literatür değerlendirmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
9 |
Literatür değerlendirmesi |
Makale inceleme, bireysel çalışma |
Okuma ve internet tarama |
|
10 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
11 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
12 |
Seminer raporunun hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Rapor hazırlama |
|
13 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
14 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
15 |
Seminerin sunum için hazırlanması |
Bireysel çalışma |
Sunum hazırlama |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Bireysel çalışma |
Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Hücre ve dokuların temel histolojik özelliklerini söyleyebilir. |
0 |
|
2 |
Hücrelerin yapı ve fonksiyon bağlantısını kurabilir. |
0 |
|
3 |
Organ sistemlerinin histolojik özellikleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
4 |
Embriyo gelişimi, gelişim bozuklukları ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
5 |
Işık ve elektron mikroskobik doku hazırlama ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilir. |
0 |
|
6 |
Hücre kültürü, histokimya ve immünohistokimya alanlarının genel prensipleri hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
7 |
Işık ve elektron mikroskobik incelemeler için gerekli olan solüsyonları ve dokuları hazırlayabilir. |
0 |
|
8 |
Temel histokimyasal boyama yöntemlerini uygulayabilir. |
0 |
|
9 |
Doku ve organ sistemlerini ışık mikroskobik düzeyde ayırt edebilir. |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
11 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapabilir. |
0 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
13 |
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
14 |
Yüksek lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Etkili iletişim kurabilir. |
5 |
|
16 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
5 |
|
17 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelerin önemini bilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|