|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoelektrokimyasal Sistemler |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-664 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TUNÇ TÜKEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yarımetal/elektrolit ara yüzeyinin özellikleri, yük biriktirme ve yük transfer davranışlarının anlaşılması Foto anot materyallerin tanıtılması ve verimlilik ile yapının ilişkilendirilmei fotoanot malzemelerin yapının anlaşılması yapay fotosentez ve suyun fotoelektrotkimyasal ayrıştırılmasının anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotoelektrokimyanın tanıtılması ve fotoelektrokimyasal sistemlerin temel prensipleri ile uygulamalarının anlaşılmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Metal/çözelti ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeyleri, benzerlikler ve farklılıklar, karakterizasyon. Fotokatalitik reaksiyonlarla ilgili teorik yaklaşımlar. Fotoanotlar ve türleri. Yapay fotosentez ve suyun fotoelektrokimyasal sistemlerde ayrıştırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Metal/elektrolit ve yarı iletken/elektrolit ara yüzeylerin yapıları |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
2 |
Mott-Scshotky analizler ve ara yüzeyde yük birikmesi |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
3 |
Yarı iletkenler bant yapıları ve elektriksel alandaki davranışları |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
4 |
Yarı iletken çözelti ara yüzeyi ile ilgili teorik yaklaşımlar |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
5 |
Yarı iletken/elektrolit ara yüzeyinde yük transferi |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
6 |
Fotokatalitik etki ve yarı iletken elektrot yüzeyinde yük transferi |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
7 |
Foto anotlar |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Fotoanot materyaller ve özellikleri |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
10 |
Fotoanotların verimlilikleri ile ilgili teorik yaklaşımlar |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
11 |
Fotoanotların sentezi, yapısal özellikleri ve verimlilikle ilişkisi |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
12 |
Fotoelektrokimyasal reaksiyonların sınıflanması |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
13 |
Yapay fotosentez |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
14 |
Suyun fotokatalitik ayrıştırılması |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
15 |
Fotoelektrokimyasal sistemlerin prtaik uygulamaları |
kaynakların incelenmesi |
Görsel destekli Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bockris, Reddy, Modern Electrochemistry Kuliwer AcademicPlenum Publishers, 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
2 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
4 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
3 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
5 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
2 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|