|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLJMT-302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN PARLAK Prof.Dr. ATİKE NAZİK Prof.Dr. ÜMİT ŞAFAK Prof.Dr. ULVİCAN ÜNLÜGENÇ Prof.Dr. ŞAZİYE BOZDAĞ Prof.Dr. HASAN ÇETİN Öğr.Gör. HATİCE KARAKILÇIK Doç.Dr. SEDAT TÜRKMEN Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN GÜNEYLİ Prof.Dr. NİYAZİ AVŞAR Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA AKYILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları kavrar. Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir
Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek Lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Jeoloji Mühendisliği Bölümü dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
2 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
3 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
4 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
5 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
6 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
7 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
8 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
9 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
10 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
11 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
12 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
13 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
14 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
15 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
16/17 |
Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar |
Danışman isteği |
Yüz yüze |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çalışılan konu ile ilgili kitap ve makaleler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. |
5 |
|
2 |
Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
5 |
|
3 |
Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
5 |
|
4 |
Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olur. |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
10 |
140 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
32 |
448 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 588 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 23.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|